Sammio

VR ja AR markkinoinnissa – lisää elämyksellisyyttä! | 11.12.2018 | Taitotalo Kongressikeskus, Helsinki

Haluatko asiakkaan 100 % huomioarvon? Kokeile VR:ää!

Virtuaali- ja lisätyn todellisuuden teknologiat ovat viimeisen parin vuoden aikana olleet kovan hypen keskellä. Markkinoinnin trendit, kuten elämyksellisyys, ajavat organisaatiot miettimään uusia keinoja tehdä markkinoinnista mieleenpainuvampaa. Virtuaalisen ja lisätyn todellisuuden hyödyntäminen kiinnostaa monia. Laadukkaat VR- ja AR-toteutukset vaativat teknologian lisäksi onnistuakseen myös selkeän tavoitteen ja tarinan sekä integroinnin muuhun markkinointimixiin.

VR ja AR markkinoinnissa -koulutus perehdyttää sinut uusien teknologioiden maailmaan. Koulutuksen käytyäsi ymmärrät paremmin VR/AR-teknologioiden kentän, projektin vaiheet, tilaajan kannalta keskeiset kysymykset ja parhaat tavat hyödyntää uusia teknologioita oman organisaatiosi markkinoinnissa ja liiketoiminnan kehityksessä. Valmennus antaa vinkkejä ja työkaluja VR:n tuomisesta osaksi markkinointia sekä B2C- että B2B-brändeille.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

VR, AR, MR, XR, 3D, 360

  • Keskeisten käsitteiden läpikäynti
  • Tilannekatsaus maailmalta ja Suomesta

Harjoitus/keskustelu

10.15

Kahvitauko

10.30

AR markkinoinnissa

  • Lisätty todellisuus on erityisesti kuluttajabrändeille soveltuva ensiaskel virtuaalimaailmaan. Arilyn on suomalainen lisätyn todellisuuden edelläkävijä, jonka asiakkaita ovat mm. Arla, Huawei ja Stockmann.

Katri Kantoniemi, Business Development Director, Arilyn

11.30

Sisältö ratkaisee – myös virtuaalimaailmassa

  • Virtuaaliteknologiat osana markkinointimixiä
  • Parhaita käytäntöjä ja esimerkkejä XR-markkinoinnista maailmalta ja Suomesta

Keskustelu

12.00

Lounas

13.00

VR-laitteistot ja VR/AR-projekti

  • Mikä sisältö sopii mihinkin laitteeseen?
  • Tyypillisen VR/AR-projektin anatomia. Mitä tilaajan pitää ymmärtää?
  • Case
14.15

Kahvitauko

14.30

Ryhmätyö

  • Testataan erilaisia virtuaalitodellisuustoteutuksia, eri laitteita ja AR:ää (omilla puhelimilla)

What’s in it for us?

  • Miten yrityksesi voisi hyödyntää uutta teknologiaa tuloksekkaasti? Entä miten tuloksia kannattaisi mitata?
  • Koulutuksen yhteenveto
16.00

Päivä päättyy

Seuraava toteutus 11.12.2018

Koulutus järjestetään Taitotalon Kongressikeskuksessa, osoitteessa Valimotie 8, 00380 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 12.10. asti

1 195 €/ 795 €

Etuhinta 9.11. asti

1 245 €/ 845 €

Normaalihinta

1 295 €/ 895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit VR- ja AR-teknologioihin liittyvät keskeiset käsitteet. Tutustut myös muihin uusiin teknologioihin ja niiden määritelmiin.

2. Ymmärrät, millaisia mahdollisuuksia VR ja AR tuovat markkinointiin ja miten ne palvelevat muuta markkinointimixiä.

3. Opit VR- ja AR-projekteista ja niiden tilaamisesta. Tutustut VR- ja AR-laitteisiin.

4. Kuulet case-kokemuksia konkreettisista VR- ja AR-toteutuksista markkinoinnissa.

5. Ymmärrät, kuinka voit hyödyntää uusia teknologioita omassa organisaatiossasi ja kuinka tuloksia kannattaa mitata.

  • Kouluttaja

Janne Itäpiiri

Creative Director, Zoan VR

  • Kouluttaja

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu markkinoinnista ja viestinnästä vastuussa oleville henkilöille, joiden tulee ymmärtää VR:n, AR:n ja muiden uusien teknologioiden mahdollisuuksia.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

  • markkinointijohtaja/-päällikkö/-asiantuntija
  • viestintäjohtaja/-päällikkö/-asiantuntija
  • tiedottaja
  • kehityspäällikkö
  • digimarkkinointipäällikkö
  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä