Sammio

Terveydenhuollon palveluiden digimarkkinointi – nopeat syö hitaat! | 30. - 31.10.2018 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Osaatko erottautua digimarkkinoinnilla?

Suunnitteilla oleva sote-uudistus ja valinnanvapaus asettavat terveydenhuollon palveluita tarjoavat yritykset ja organisaatiot uudenlaiseen kilpailuasetelmaan. Sosiaali- ja terveyspalveluita tuottavien tahojen tulee kirkastaa brändiään, markkinoida palveluitaan ja erottautua edukseen asiakkaiden silmissä. Kovin kilpailu asiakkaista käydään digitaalisilla alustoilla, joihin isot yksityiset terveydenhuollon toimijat painottavat jo nyt. Samalla myös osa terveydenhuollon palveluista on siirtymässä verkkoon esimerkiksi chat-palveluiden muodossa.

Brändin tunnettuudella, mielikuvilla ja puskaradiolla on suuri merkitys, kuten myös monilla käytännön asioilla, esimerkiksi omien verkkosivujen puhuttelevuudella, käytettävyydellä ja löydettävyydellä. Sisältömarkkinointi, sosiaalisen median kanavat, kohdennetut uutiskirjeet sekä markkinoinnin automaatio tarjoavan niin ikään hyödyllisiä digitaalisen markkinoinnin välinteitä terveydenhuollon toimijoille, joiden on mietittävä tarkkaan, mitkä näistä sopivat heille parhaiten ja miten ne saadaan tukemaan toisiaan.

Koulutuksessa saat valmiuksia oman markkinointisuunnitelman laatimiseen sekä nykyaikaisten markkinoinnin taktiikkojen ja teknologioiden hyödyn arvioimiseen oman organisaation näkökulmasta! Koulutuksessa opit uudistamaan terveydenhuollon palveluiden digitaalista markkinointia käytännönläheisesti ja case-esimerkkejä hyödyntäen.

Tervetuloa mukaan!

 

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Kilpailu asiakkaista kiristyy terveydenhuollossa 

  • Yleiskatsaus terveydenhuollon markkinoihin Suomessa: Millä eri keinoilla ja teknologioilla terveydenhuollon yritykset kilpailevat asiakkaista verkossa?  
  • Miten suunniteltu sote-uudistus ja valinnanvapaus sen osana vaikuttavat kilpailuasetelmaan ja mitä julkinen sektori voisi oppia yksityiseltä sektorilta? 
10.15

Kahvitauko

10.30

Mitkä asiat tulee olla kunnossa ennen kuin digitaalinen markkinointi kannattaa aloittaa? 

  • Palvelut verkkoon: sisällönhallintajärjestelmät, ajanvarausjärjestelmät ja integraatiot terveydenhuollon taustajärjestelmiin. 
  • Asiakkaan tietosuojasta ja markkinointiluvista huolehtiminen. 
12.00

Lounas

13.00

Sisältömarkkinointi ja oman median luominen 

  • Miksi sisällöistä on tullut keskeinen osa markkinointia ja miten verkkosisällöt kytkeytyvät muuhun digitaaliseen markkinointiin? 
  • Mitä sisältöjen tuottaminen ja sisältömarkkinointiin siirtyminen vaatii organisaatiolta? 
  • Miten terveydenhuollon toimijat hyödyntävät onnistuneesti sisältömarkkinointia? 
14.15

Kahvitauko

14.30

Kumppanien valitseminen digitaaliseen markkinointiin 

  • Millaisiin aloihin erikoistuneita toimistoja digitaalisen markkinoinnin parissa operoi? 
  • Mitä toimintoja kannattaa ulkoistaa ja mitä kannattaa tehdä itse? 
  • Hands on -harjoitus 
15.30-16.00

Yhteenveto päivästä 

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Sähköpostimarkkinointi ja markkinoinnin automaatio 

  • Miten uutiskirjeestä tehdään toimiva digitaalisen markkinoinnin työkalu? 
  • Markkinoinnin automaation hyödyntäminen 
10.15

Kahvitauko 

10.30

Omien verkkosivujen muotoilu ja jäsentäminen  

  • Sisältötyypit ja niiden peruselementit: palvelusivut, kampanjasivut, artikkelit ja blogit 
  • Hakukoneoptimoinnin ja konversio-optimoinnin peruslähtökohdat 
  • Laskeutumissivujen personointi ja markkinoinnin automaatio digitaalisen markkinoinnin uutena mahdollisuutena 
12.00

Lounas

13.00

Muut digitaalisen markkinoinnin kanavat ja maksettu mainonta 

  • Sosiaalisen median kanavat ja niiden erityispiirteet 
  • Ansaittu näkyvyys ja ostettu näkyvyys sosiaalisessa mediassa ja Googlessa 
14.15

Kahvitauko

14.30

Digitaalisen markkinoinnin suunnittelu omassa organisaatiossa 

  • Mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja missä järjestyksessä on hyvä edetä? 
  • Oman suunnitelman hahmottelu. 
15.30-16.00

Yhteenveto päivästä

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Mediuutiset on terveysalan ammattilaisten sitoutumaton uutis- ja ajankohtaismedia. Vastaamme Suomen asiantuntevimmasta terveysalan uutislehdestä, verkkosivuista sekä sosiaali- ja terveysalan koulutuksista ja tapahtumista. 

Hinnat

Etuhinta 31.8. asti

695 €

Etuhinta 28.9. asti

745 €

Normaalihinta

795 €

Haluatko ottaa mukaan kollegasi? Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle:
events.oulu@almamedia.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Saat kokonaiskuvan terveydenhuollon digitaalisten palveluiden kehityksestä ja ymmärrät, millaisia uusia vaatimuksia kilpailu asiakkaista asettaa terveydenhuollon toimijoille.

2. Saat realistisen näkemyksen siitä, mitkä asiat kannattaa ensin varmistaa ennen kuin digitaaliseen markkinointiin kannattaa keskittää resursseja.

3. Ymmärrät, miten sisältömarkkinoinnilla voi erottautua kilpailijoista ja miten sitä voi hyödyntää yhtenä terveydenhuollon asiakkaiden sitouttamisen keinona.

4. Tunnet erilaisia markkinointitaktiikoita ja tärkeimmät kanavat digitaalisen markkinoinnin toteuttamiseen.

5. Tiedät, miten erilaisia markkinoinnin ponnistuksia kannattaa ajoittaa ja priorisoida ja mitä asioita kannattaa tehdä oman organisaation voimin ja mitä ulkoistaa kumppaneille.

6. Saat ideoita ja työkaluja, joita hyödyntää omassa markkinoinnin suunnittelussa ja palvelumyynnin kehittämisessä.

  • Kouluttaja

Mika Pitkämäki

toimitusjohtaja, Tietotalo

  • Kouluttaja

Satu Soitula

markkinointipäällikkö, Tietotalo

  • Kouluttaja

Iisakki Härmä

sisältösuunnittelija, Tietotalo

Esimerkiksi: Kenelle koulutus on tarkoitettu? 

Koulutus on suunnattu terveydenhuollon palvelukehityksen, markkinoinnin, viestinnän, myynnin ja kehityshankkeiden parissa työskenteleville. 

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi: 

  • ylilääkäri, ylihoitaja, osastonhoitaja
  • markkinointipäällikkö/-suunnittelija/-asiantuntija 
  • myyntipäällikkö 
  • viestintäpäällikkö/-suunnittelija/-asiantuntija 
  • projektipäällikkö 
  • asiantuntija (vastuu tuotekehityksestä, myynnistä tai markkinoinnista) 
  • kehitysjohtaja/-päällikkö/ -asiantuntija
  • tuotekehitysjohtaja/ -päällikkö 
  • asiakkuus- ja liiketoimintajohtaja/-päällikkö/-vastaava 
  • palvelupäällikkö, palveluiden kehittämisestä vastaavat 
  • yhteisömanageri, community manager,
  • sosiaalisen median manageri, social media manager 
  • Koulutus
  • Sosiaali- ja terveydenhuolto