Sammio

Ruoan verkkokaupan kehittäminen | 27. - 28.8.2018 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Ruoan verkkokauppa kasvaa – pysyykö verkkokauppanne kehityksen aallonharjalla?

Ruoan ja elintarvikkeiden verkkokauppa on yksi kovinta vauhtia kasvavista verkkokaupan aloista. Esimerkiksi Ruotsissa se nousi 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana ykköseksi, mm. urheilutarvikkeiden ja lelukaupan ohi.

Juuri tällä hetkellä on monia syitä miksi verkkokaupan tulevaisuus voi sekä pelottaa että innostaa: GDPR, teköäly, datan hyväksikäyttö kaupankäynnissä, automaatio ja monet muut tekijät tekevät tulevaisuuden näkemisen haastavaksi.

Siksi suomalaisten ruoan verkkokauppojen kannattaa juuri nyt panostaa kykyynsä kehittää ja kasvattaa toimintaansa. Kilpailu kiristyy ja taustalla vaikuttavat kilpailutekijät jakavat alaa voittajiin ja häviäjiin.

Tule nyt mukaan kaksipäiväiseen tehokoulutukseen, jossa tuodaan rivakalla tahdilla eteesi uusia keinoja tuottaa kasvua, ja ajantasaista tietoa siitä miten toimia jo nyt tekoälyn ja asiakasdatan hyödyntämiseksi myynnissä. Mukana osioita mm. konversion kehittämiseen, sähköpostikampanjoihin ja myynnin edistämiseen sisällöillä.

Ennen kaikkea koulutuksessa painotetaan käytännön keinoja lisätä myyntiä, saada lisää uusia asiakkaita, ja miten myydä enemmän jo nykyisille asiakkaille. Tämä paketti ei takuulla jätä verkkokaupan kehittäjää kylmäksi!

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

Päivä 1: VERKKOKAUPAN KASVU JA KEHITTÄMINEN

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Kasvun tekijät - millä jatkuvaa kasvua oikeasti luodaan

  • Perinteiset kasvukanavat… onko niillä vielä merkitystä?
  • Uusia kasvua tuottavia kanavia, strategioita ja työkaluj
  • Online-tapahtumilla toistettavia ostoryntäyksiä

Harjoitus: suunnittele online-tapahtuma ideatasolla

10.15

Kahvitauko

10.30

Sisältötekijät - core copy kaupan vetovoiman luojana

  • Miten luot sisältöpatteriston, josta ammennat markkinointiin ja mainontaan loputtomasti
  • Minkälaiset tuotekuvaukset oikeasti tuottavat myyntiä – teksti ja visuaalisuus
  • Miten luot kauppaasi ostamiseen ohjaavia polkuja

Harjoitus: sisältöpatteriston luominen helposti

12.00

Lounas

13.00

Verkkokaupan konversion nosto vähintään 30%

  • Miten tunnistat ostoprosessin pullonkaulat ja poistat ne
  • Ostolomakkeen parhaat konversioita nostavat käytännöt
  • Miten teet konversiotestausta tuloksellisesti – ja vältät turhat testit
14.15

Kahvitauko

14.30

Myyvät kampanjat - sähköpostimarkkinointi GDPR:n aikakaudella

  • Mitä GDPR-säädös oikeasti tarkoittaa verkkokaupan käytännön markkinoinnissa
  • Kampanjamalleja, joita voit kopioida käyttöösi heti
  • Kuinka myyt sähköpostilla… ilman että se tuntuu tyrkyttämiseltä

Keskustelua: sähköpostimarkkinointi verkkokaupan edistämisessä

16.00

Päivä päättyy

Päivä 2: RUOAN VERKKOKAUPAN KASVU JA KEHITTÄMINEN

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Tiukassa kilpailutilanteessa toimiminen

  • Miten toimia, jos olet kilpailijan painostuksen alla
  • Miten varmistat, että hinnoittelustrategiasi päihittää kilpailijasi
  • Mistä löydät ajantasaista kilpailutietoa, ja käytät sitä hyväksesi
10.15

Kahvitauko

10.30

Jälkimarkkinoinnin mahdollisuudet ruoan verkkokaupassa

  • Elintarvikkeiden toimitukset suoraan kotiin (keille sopii, miten toteuttaa)
  • Ruokalistojen toimittaminen ja muu paketointi
  • Trendit ruoan verkkokaupan lisäpalveluissa

Harjoitus: mitä voit heti kehittää jälkimarkkinoinnissa?

12.00

Lounas

13.00

Elintarvikkeiden verkkokauppa tekoölyn aikakaudella

  • Miten tekoälyn käyttö muuttaa kaupantekoa jo tällä hetkellä
  • Miten dataa voi käyttää uusien asiakkaiden saamiseksi
  • Villejä työkaluja, joita erityisesti amerikkalaiset käyttävät hyödykseen
14.15

Kahvitauko

14.30

Kansainvälisen ruoan verkkokaupan viimeisimmät tuulet

  • Mikä ajaa Ruotsin ruokaverkkokaupan rivakkaa kasvua?
  • Kilpailuetua nopeilla toimituksilla Australiassa
  • Näkymättömät trendit ruoan verkkokaupassa

Visiointia ja loppukeskustelu

16.00

Päivä päättyy

Seuraava toteutus 27.-28.8.2018

Koulutus järjestetään Tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 29.6. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 27.7. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Tiedät miten myyviä kampanjoita tehdään sähköpostilla myös GDPR:n aikakaudella

2. Saat konkreettisia neuvoja sisällön käyttämiseksi myynnin lisäämiseen

3. Näet konkreettisia keinoja poistaa verkkokaupan pullonkauloja kasvun tieltä

4. Kuulet miten tekoälyä hyödynnetään jo nyt verkkokaupan kiihdytyksessä

5. Saat viimeisimmät vinkit ulkomaisten ruoan verkkokauppojen menestystekijöistä

  • Kouluttaja

Juho Tunkelo

CEO, Helsinki Copywriting Academy Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu ruoan verkkokauppojen kehityspäälliköille, markkinointipäälliköille sekä muille elintarvikkeiden verkkokaupan kasvusta, kehittämisestä tai markkinoinnista vastaaville henkilöille.

  • Koulutus
  • Taloushallinto