Epäreilua kilpailuetua liinistä markkinoinnista
Miksi tehdä hitaasti jos voi tehdä nopeasti? Junttaako markkinointiosasto omat ideansa läpi kysymättä loppuasiakkaan mielipidettä? Tule mukaan käytännönläheiseen Lean markkinointi -koulutukseen, jossa liiniin markkinointiin tutustutaan käytännön tekemisen kautta.
Perinteinen markkinointi puskee tuotetta tai palvelua maailmalle tyypillisesti vasta siinä vaiheessa, kun se on jo valmiiksi asti hiottu. Se hieroo ja hautoo ideoita, tekee suuria suunnitelmia ja odottaa loputtomia kommentointikierroksia. Liini markkinointi sen sijaan laittaa kädet saveen heti alkumetreillä. Se kuuntelee asiakasta, testaa ketterästi, hyödyntää digikanavien tuottamaa dataa ja mittaa, mikä puree ja mikä ei.
Liinissä markkinoinnissa kyse ei ole pelkästään markkinoinnin vaan koko bisneskentän muuttumisesta. Tulevaisuudessa pärjäävät yritykset, joiden bisnes on asiakaslähtöistä, ketterää ja kustannustehokasta. Onnistumisessa on ennen kaikkea kyse oikeasta asenteesta sekä kyvystä ottaa vastaan palautetta ja suhtautua siihen oppimisen ja kehittymisen välineenä.
Lean markkinointi -koulutus ei ole konsulttihumppaa ja teoriatiedon tykitystä. Koulutus keskittyy käytännön caseihin ja osallistujien omien toimintatapojen kehittämiseen. Tavoitteena on, että osallistujilla on koulutuksen jälkeen suunnitelma, miten viedä oman yrityksen markkinointia liinille levelille. Valmennus on hyvin käytännönläheinen, ja pääpaino on osallistujia aktivoivassa tekemisessä. Koulutus sopii parhaiten markkinoinnin suunnittelu- tai asiantuntijatehtävissä työskenteleville henkilöille.
Koulutuksen päiväohjelma
Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.
1. päivä
8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
9.00
Mitä on liini markkinointi, ja mitä hyötyä siitä on?
- Liinin markkinoinnin juuret
- Miten liini markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista
- Kuinka liini yrityksesi on nyt?
10.30
Liinin markkinoinnin malli
- Mitä on liini markkinointi käytännössä?
- Miten tuoda liini markkinointi osaksi tuotekehitystä ja myyntiä?
13.00
Kirkasta WHY! Millainen viesti on onnistunut?
- Miksi yrityksesi on olemassa?
- Harjoitus: Miten ja mistä yrityksesi viestii asiakkailleen?
14.30
Tunnista asiakas ja kiteytä arvolupaus
- Kuka on asiakas?
- Mitä asiakas oikeasti ostaa?
- Mistä hän meidät löytää?
- Millainen on hyvä arvolupaus?
- Harjoitus: Kiteytä yrityksesi arvolupaus
16.00
Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy
2. päivä
8.30
Ilmoittautuminen ja aamukahvi
- Miten asiakas otetaan aidosti mukaan kehittämiseen?
- Mikä on MVC?
- Case-esimerkkejä asiakkaan mukaan ottamiseen
- Harjoitus: Ideoi MVC-aihio
- Kuinka tuloksia voidaan mitata ja hyödyntää?
- Case-esimerkkejä mittaroinnista
13.00
Harjoitus: Markkinoinnin mittariston määrittäminen
14.30
Skaalaa onnistumiset ja sitouta fanit
- Rakenna oma liinin markkinoinnin roadmap
- Kysymyksiä ja vapaata keskustelua.
Seuraava toteutus 13.-14.6.2018
Koulutus järjestetään Tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet
Koulutuksen hinta
Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.
Ilmoittaudu
Miksi osallistua:
1. Opit liinin markkinoinnin mallin ja perusperiaatteet.
2. Opit hyödyntämään liiniä markkinointia tuotekehityksessä.
3. Opit kuuntelemaan ja osallistamaan asiakasta.
4. Kehität mittareita, joiden avulla et tee turhia tekoja.
5. Saat mukaasi runsaasti ideoita ja roadmapin oman markkinoinnin kehittämiseen.
toimitusjohtaja, partneri, Unfair Lean Marketing
markkinointisuunnittelija, Unfair Lean Marketing
Kenelle koulutus on tarkoitettu?
Koulutus on tarkoitettu yrityksen markkinoinnista ja myynnistä vastaaville henkilöille.
Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:
– markkinointipäällikkö/-suunnittelija/-asiantuntija
– myyntipäällikkö
– viestintäpäällikkö/-suunnittelija/-asiantuntija
– projektipäällikkö
– asiantuntija (vastuu tuotekehityksestä, myynnistä tai markkinoinnista)
– kehitysjohtaja/-päällikkö
– tuotekehitysjohtaja/ -päällikkö
– asiakkuus- ja liiketoimintajohtaja/-päällikkö/-vastaava
- Koulutus
- Markkinointi & viestintä