Sammio

Digitaalisen ajan assistentti – digityökalut ja -tavat haltuun | 9. - 10.10.2018 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Digitalisaatio on merkittävimmin assistentin työtä muuttava ilmiö – Kehitä digiosaamistasi!

Ahdistaako jatkuva puhe digitalisaatiosta? Etkö ole aivan kartalla siitä, mitä sinun pitäisi osata? Älä anna teknologian hidastaa sinua, vaan ota se haltuun! Tule kuulemaan, miten ja miksi digityökaluja kannattaa hyödyntää organisaation toiminnassa ja erityisesti omassa työssä. Tässä koulutuksessa kuulet myös, mitä sinun pitää tietää tietoturvasta ja miten voit automatisoida osan rutiinitehtävistäsi. Koulutuksessa käsitellään assistentin työn kannalta tärkeimmät digiajan työvälineet, Office 365:n työkalut sekä perehdytään oman ajanhallinnan ja muistiinpanojen työvälineisiin. Osallistumalla opit myös, miten luot vuorovaikutteista työyhteisöä digitaalisessa ympäristössä. Lisäksi koulutuksessa kurkistetaan brändäämiseen sosiaalisessa mediassa sekä otetaan haltuun tehokkaan etätyöskentelyn välineet.

Koulutus tuo sinulle varmuutta käyttää digitaalisia ajan- ja projektinhallinnan työkaluja sekä se varmistaa paikkasi digitalisaation muokkaamassa työelämässä. Näitä taitoja tarvitset nykyajan työyhteisössä. Älä jää digijunasta!

Kaikki tehtävien esimerkit tehdään Windows-käyttöjärjestelmässä, joka saattaa ulkoasultaan ja toiminnoiltaan poiketa Mac-koneiden käyttöjärjestelmistä.

Tule oppimaan työtä helpottavien digityökalujen käyttö sekä niiden parhaat käyttötavat!

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

Päivä 1 – Työkalut haltuun

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Alustus koulutukseen 

  • Esittäytyminen  
  • Koulutuksen tavoitteet 
9.15

Assistentin tehokkaat työtavat – olet sitten etätöissä tai työpaikalla 

  • Paikkariippumaton teknologia assistentin työkalupakissa
  • Office 365 mahdollisuudet ja työkalujen tehokäyttö
  • Rakenna O365-profiilisi Delvessä
10.30

Kahvitauko

10.45

Kaikki hukassa vai hallussa? Modernin tiedonhallinnan aakkoset

  • OneDrive for Business: Omat tiedostot haltuun!
  • Dokumentinhallinta O365:ssa
  • Versiohistoria
  • Tiedostojen jakaminen
  • Tiedostojen yhteismuokkaus
11.45

Lounas

12.45

Miltä näyttää vuorovaikutteinen työyhteisö digitalisaation aikakaudella?

  • Onko sisäinen sähköposti nykyajan työhäirintää?
  • Yhteisöllisyys digitaalisissa kanavissa
  • Miten yhteisöllisyyttä rakennetaan etänäkin
  • Assistentti sisällöntuottajana: Mitä tarkoittaa yhteisöllinen keskustelu digitaalisissa kanavissa?
  • Omalla esimerkillä muutosta johtava assistentti: Miten minä luon yhteisöllistä työyhteisöä?
  • Office 365 muut työkalut:
    1. Teams
    2. Planner
    3. Yammer
    4. Forms
14.30

Kahvitauko

14.45

Selätä kiire ja hallitse aikaasi! Ajanhallinnan menetelmät

  • OneNote ja ajanhallinta – enemmän ja nopeammin
  • Muistiinpanot ja niiden jakaminen
  • Tehtävien hallinta
  • Kalenteri ja kokoustaminen
16.00

Päivä päättyy

Päivä 2 – Tietoturva, brändäys ja työtehtävien automatisointi

8.30

Aamukahvi

9.00

Tietoturva ja tietosuoja assistentin työssä

  • Mitä sinun pitää ainakin tietää tietoturvasta
  • Vaikuttaako EU:n uusi tietosuoja-asetus (GDPR) assistentin työhön?
9.30

Automaatti vai assistentti? Mitä työtehtäviä assistentti voi itse automatisoida työssään.

  • Mitä tehtäviä voit automatisoida?
  • Miten niitä voi automatisoida?
  • Mitä hyötyä on automatisaatiosta?
10.30

Kahvitauko

10.45

WORKSHOP: Harjoitellaan työnkulkujen tekemistä

11.45

Lounas

12.45

Automaatti vai assistentti? Mitä työtehtäviä assistentti voi itse automatisoida työssään.  

  • Assistentti sosiaalisessa mediassa
  • Minä asiantuntijana somessa – Miksi ihmeessä?
  • Minä työnantajan edustajana somessa
  • Somen pelisäännöistä: Vältä sudenkuopat, mutta säilytä rohkeus!
  • Twitter, LinkedIn ja blogit: Miten rakennat oman asiantuntijabrändisi? Miten vahvistat työnantajasi brändimielikuvaa?
13.30

WORKSHOP: Sosiaalinen media

  • Assistentti asiantuntijana somessa
  • Harjoitellaan oman tai työnantajan brändin rakentamista sosiaalisen median kanavissa
15.00

Yhteenveto 

  • Tärkeimmät opit 
  • Miten tästä eteenpäin?  
16.00

Päivä päättyy

Seuraava toteutus 9.-10.10.2018.

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Koulutuksen välineet: Osallistujalla tulee olla oma läppäri ja mikkikuulokkeet mukana koulutuksessa, sekä mahdollisuus Office 365:n käyttöön koulutuksen aikana.

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 10.8. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 7.9. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit käyttämään monipuolisia O365-työkaluja.

2. Opit hyödyntämään käytössäsi olevia työkaluja paremmin ja helpotat samalla ajanhallintaasi.

3. Opit brändäämään sosiaalisessa mediassa.

4. Varmistat, että nouset seuraavalle tasolle jättäen jälkeesi myös virtuaaliassistentin.

5. Vapautat aikaasi tärkeimpiin tehtäviisi automatisoimalla rutiiniaskareita.

  • Kouluttaja

Sari Soinoja

O365 Artist Sininen Meteoriitti Oy

Koulutuksesta sanottua

  • ”Tosi hyvä kouluttaja, ja tuli tunne, että oli tosi hyvin valmistautunut koulutusta pitämään. Asiantuntevaa ja selkeää esiintymistä. Loi koulutukseen rennon ilmapiirin, jossa uskalsi kysyä ”tyhmiäkin” kysymyksiä.”

  • ”Kattava yleiskatsaus ja silti monesta osa-alueesta tarkempaa tietoa ja arvostan erityisesti, että myös käytännönharjoittelu oli osa koulutusta.”

  • ”Kiitos Sarille! Opetus ja esimerkit olivat hyviä ja helposti ymmärrettäviä. Otan varmasti käyttöön joitain työkaluja päivätyötäni helpottamaan ja nopeuttamaan.”

  • ”Sain erittäin hyvän kokonaiskuvan Office 360.”

  • ”Hyvä kun tässä koulutuksessa pääsi itsekin tekemään omalla koneella harjoituksia, ettei koulutus ollut pelkästään kuunteluoppilaana olemista. Tuli paljon varmempi olo aiheista ja omasta osaamisesta, kun niitä on käytännössä jo hieman harjoitellut.”

Kenelle koulutus on tarkoitettu?  

Koulutus on tarkoitettu assistenteille, jotka käyttävät työssään Office 365:ta ja haluavat saada irti enemmän olemassa olevista työkaluista. Osallistujat haluavat kehittää omaa osaamistaan digitaalisten työkalujen käytössä.  

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi: 

  • johdon assistentti 
  • assistentti 
  • toimistopäällikkö/-vastaava 
  • projektipäällikkö 

Kokemustaso:  

Perustason Office-ohjelmien käyttötaidot ja mahdollisuus Office 365:n käyttöön.  

  • Koulutus
  • Itsensä kehittäminen
  • Koulutus
  • Itsensä kehittäminen