Sammio

Digisosiaalityö – paranna radikaalisti palvelukokemusta | 28. - 29.8.2018 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Asiakas keskiössä digisosiaalityössä!

Väitämme, että asiakkaan palvelukokemuksen parantaminen on avain siihen, että palveluiden painopistettä saataisiin siirrettyä korjaavista palveluista ennaltaehkäiseviin palveluihin. On todennäköisempää, että asiakas tulee palvelun piiriin oikeaan aikaan ja palvelu on vaikuttavaa, kun palvelusta on helppo löytää tietoa, asiakkaaksi pääsee kätevästi ja palvelu limittyy sujuvasti omaan arkeen.

Sosiaalialalla uudet teknologiat luovat uudenlaisia tapoja, joilla palveluista viestitään ja miten asiakkaiden kanssa ollaan vuorovaikutuksessa. Digitalisaation myötä myös tietojärjestelmät, tiedolla johtaminen ja toisaalta työn valvonta saavat aivan uudenlaisen roolin. Jotta näistä mahdollisuuksista saadaan kaikki hyöty irti, tulisi keskiössä olla asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen, osallisuuden vahvistaminen sekä hyvä ja vaikutuksia luova palvelukokemus.

Digisosiaalityö-koulutuksessa perehdytään uusien teknologioiden tuomiin mahdollisuuksiin sosiaalityössä. Keskitymme siihen, kuinka digitalisaatio voi vastata asiakkaiden tarpeisiin, parantaa palvelukokemusta ja lisätä osallisuutta. Näitä kysymyksiä työstämme palvelumuotoilun keinoin. Koulutuksessa tutustutaan palvelumuotoilun periaatteisiin ja testataan käytännössä palvelumuotoilun työkaluja.

Koulutuksen jälkeen palat halusta hyödyntää digitalisaation tuomia mahdollisuuksia ja osaat kehittää ratkaisuja, jotka vastaavat asiakkaiden tarpeisiin ja tuottavat hyvän palvelukokemuksen!

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Digitalisaatio ja sosiaalityö

  • Mitä digitalisaatio on?
  • Digitalisaation mahdollisuudet sosiaalityölle
10.15

Kahvitauko

10.30

Palvelumuotoilu kehittämismenetelmänä

  • Palvelumuotoilun ideologia
  • Palvelumuotoilun prosessi
  • Palvelumuotoilun työkaluja
12.00

Lounas

13.00

Lapset ja nuoret verkossa ja asiakkaina

  • Lapset ja nuoret somessa ja verkossa
  • Millaista palvelua, apua ja tukea lapset ja nuoret toivovat?
14.15

Kahvitauko

14.30

Työpaja: Oman kehittämistehtävän tarkentaminen

  • Minkä ongelman haluan ratkaista?
  • Miten mittaan onnistumista?
  • Mikä on nykytilanne?
15.30-16.00

Yhteenveto päiväst

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Miten opin tuntemaan asiakkaat?

  • Käyttäjätutkimuksen menetelmät
  • Osallisuuden etiikka
  • Käyttäjätutkimuksen suunnittelu
10.00

Palveluprosessista palvelupoluksi

  • Fokus organisaatiosta asiakkaaseen
  • Asiakkaiden tarinat kehittämisen työkaluiksi
  • Palvelupolun mallinnus
12.00

Lounas

13.00

Palveluiden prototypiointi eli koemallinnus

  • Miksi prototypiointi on tärkeää?
  • Miten rakennan palvelun prototyypin?
14.30

Moka on lahja: Käyttäjillä testaaminen, iterointi ja asiakaspalaute

  • Prototyypin testaaminen käyttäjillä
  • Iterointi osana kehittämistä ja organisaation tekemistä
  • Asiakaspalaute toimintaa ohjaavaksi tekijäksi
15.30-16.00

Yhteenveto päivästä

Mediuutiset on terveysalan ammattilaisten sitoutumaton uutis- ja ajankohtaismedia. Vastaamme Suomen asiantuntevimmasta terveysalan uutislehdestä, verkkosivuista sekä sosiaali- ja terveysalan koulutuksista ja tapahtumista. 

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Hinnat

Etuhinta 29.6. asti

695 €

Etuhinta 27.7. asti

745 €

Normaalihinta

795 €

Haluatko ottaa mukaan kollegasi? Kysy ryhmätarjousta yli 3 hengen seurueelle:
leena.kalaoja@almatalent.fi

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Perehdyt digitalisaation tarjoamiin mahdollisuuksiin sosiaalityössä

2. Ymmärrät paremmin lasten ja nuorten elämää digitaalisissa ympäristöissä

3. Osaat hyödyntää palvelumuotoilun työkaluja ja osallistaa asiakkaita ja ammattilaisia kehittämistoiminnassa

4. Osaat kehittää asiakkaiden tarpeisiin paremmin vastaavia palvelukokemuksia

5. Opit mittaamaan palvelukokemusta ja ottamaan sen osaksi organisaation päivittäistä tekemistä

  • Kouluttaja

Sonja Soini

hankesuunnittelija, sosiaalityöntekijä YTM, Pelastakaa Lapset ry

  • Kouluttaja

Anna-Maija Ohlsson

hankesuunnittelija, sosiaalipsykologi YTM, Pelastakaa Lapset ry

Sopii sosiaalialan ammattilaiselle, asiantuntijalle, kehittäjälle ja johtajalle,

joka pohtii, mitä mahdollisuuksia digitalisaatio tarjoaa sosiaalialalle

joka haluaa parantaa lasten ja nuorten osallisuutta

joka on innostunut asiakaskeskeisestä kehittämisestä

joka on suurella sydämellä kiinnostunut lasten ja nuorten hyvinvoinnista

jolle on tärkeää, että asiakkaan kokemus palvelusta on hyvä

 

  • Koulutus
  • Sosiaali- ja terveydenhuolto