Sammio

Visuaalinen viestintä strategisena työkaluna | 6. - 7.6.2018 | Helsinki

Olet sitä miltä näytät! 

Ymmärrätkö, miten voit käyttää visuaalisuutta yrityksesi viestinnässä ja brändinrakennuksessa tuloksellisesti? Tiedätkö, miten oma brändi erottautuu visuaalisuuden avulla? 

Visuaalinen viestintä strategisena työkaluna -koulutuksessa viemme visuaalisuuden brändin liiketoiminnan ytimeen. Visuaalisuus ei ole perinteisesti kuulunut viestintäjohtajien ja -päättäjien arkisen tekemisen tontille vaan se on ollut enemmän viestinnän ”koristelua” brändi-ilmeen mukaiseksi. Nykyisin visuaalisuus on osa kaikkien modernien brändien viestinnän ja markkinoinnin vuosisuunnittelua. Me haluamme, että jokaisella päättäjällä on työkalut ja riittävä osaaminen tehdä visuaalisesti merkityksellinen brändi.  

Koulutuksen eväillä viestintä- ja markkinointipäättäjä voi tehdä oman yrityksensä viestinnästä ja markkinoinnista merkityksellisempää ja erottuvampaa visuaalisuuden keinoin. Osallistuja oppii suunnittelemaan, johtamaan ja tilaamaan visuaalista viestintää tuloksellisesti.  

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Päivän aloitus, esittely ja osallistujien esittäytyminen

9.20

Intro päivän aiheeseen: Miksi visuaalisuus on tärkeää? 

  • Mitä asioita jokaisen viestijän pitää ymmärtää mediakulttuurin muutoksesta? 
  • Miten sosiaalinen media vaikuttaa viestintään? 
  • Lukuja visuaalisten viestintäkeinojen tehokkuudesta 
10.15

Tauko

10.10

Visuaalisen viestinnän trendit nyt + tehtävä (millä brändeillä on hyvä visuaalinen viestintä?) 

  • Minkälaista on moderni brändinrakentaminen? 
  • Mitä hyviä benchmarkkeja on meillä ja maailmalla? 
  • Miten luovuus näkyy modernien yritysten viestinnässä? 
11.15

Tehtävien purku

12.00

Lounas

13.00

Hyvän visuaalisen viestinnän rakennuspalikat

  • Visuaalisuus brändin rakentamisen ytimessä 
  • Brändi-ilmeen elementtien valinta ja käyttö 
  • Kuvien käyttö ja rooli brändiviestinnässä 
14.15

Kahvitauko

14.20

Tehtävä (mistä oma visuaalinen viestintä koostuu, mitä voisi kehittää?)

15.10-16.00

Tehtävien purku + loppukeskustelu

2. päivä

9.00

Päivän aloitus, edellisen päivän reflektointi

9.20

 Päivän intro: Videoiden rooli brändiviestinnässä 

  • Videoiden koko kirjo – miten valitset oikean videon oikeaan paikkaan? 
  • Miten rakennat yrityksellesi videostrategian? 
  • Miten videot toimivat suhteessa muihin sisältöihin? 
10.15

Kahvitauko

10.30

Videotuotannon ABC 

  • Minkälainen on hyvä video? 
  • Mikä videoissa menee usein pieleen? 
  • Minkälainen video mihinkin kanavaan? 
11.15

Tehtävä (videotuotannon suunnittelu) + purku

12.00

Lounas

13.00

Tulevaisuuden viestintä vaatii luovuutta – luovan viestintätyön johtaminen  

  • Kaaos vs. Järjestys – luova työ ja sen johtaminen 
  • Kulttuuri vai strategia – miten nykytyötä johdetaan? 
  • 10 vinkkiä luovuuden kehittämiseen  
14.15

Kahvitauko

14.30

Opit konkretiaan - visuaalisen viestinnän resursointi 

  • Minkälaisen tiimin tarvitset? 
  • Näin budjetoit luovaan sisällöntuotantoon järkevästi 
  • Miten mittaat onnistumista? 
15.20-16.00

Palaute ja loppukeskustelu

Seuraava totetutus 6.-7.6.2018

Koulutus järjestetään Helsingissä, sijainti tarkentuu myöhemmin. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 6.4. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 4.5. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit johtamaan ja resursoimaanluovaa sisällöntuotantoa omassa organisaatiossasi.

2. Kuulet uusimmat visuaalisen viestinnän ja markkinoinnin trendit meiltä ja maailmalta.

3. Ymmärrät hyvän videon tekemisen / tilaamisen lainalaisuudet.

4. Opitsuunnittelemaan visuaalista viestintää pitkäjänteisesti, et vain reagoi tai juokse kilpailijoiden perässä.

5. Opit, miten pystyt visuaalisuudella vaikuttamaan brändisi myyntiin ja muutat visuaaliset satsaukset rahaksi.

  • Kouluttaja

Aurora Airaskorpi

Head of Strategy, Kubo Creative Agency

  • Kouluttaja

Markus Frey

Design Director, Kubo Creative Agency

Kenelle koulutus on tarkoitettu:

Koulutus on tarkoitettu yritysten viestinnän ja markkinoinnin sekä brändin rakentamisen strategisesta suunnittelusta vastaaville henkilöille. Valmennus soveltuu parhaiten johtotehtävissä työskenteleville ammattilaisille, joilla on jo kokemusta viestinnän ja markkinoinnin tehtävistä.  

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:  

  • Brand manager 
  • Brand director 
  • Markkinointijohtaja 
  • Viestintäjohtaja  
  • Markkinointi- ja viestintäjohtaja 
  • Luova johtaja 
  • Concept manager 
  • Creative director  
  • Tapahtuma
  • Markkinointi & viestintä

Viestintä 2018

21. - 22.3.2018
Lue lisää