Kuinka ostan viestintäpalveluita? | 31. - 1.9.2017 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Osta ammattitaitoisesti ja onnistu viestinnässä!

Viestintätoimistojen käyttö yleistyy Suomessa kovaa vauhtia. Niin yritykset, julkishallinto kuin järjestötkin ovat havainneet toimistojen käytön hyödyn omalle toiminnalleen. Yhteistyö viestintätoimiston kanssa johtaa parhaisiin tuloksiin, kun ostaja tietää missä markkinoilla mennään ja mitä kukin toimisto osaa ja tarjoaa. Ammattitaitoinen ostaja osaa johtaa odotuksia molemmissa päissä, motivoida tiimiä, koordinoida työtä sekä palkata sopivat tekijät kuhunkin tehtävään.

Valmennuksessa käydään läpi viestintätoimiston arkea, erilaisia yhteistyön kriittisiä kohtia, esitellään käytännön keissejä, annetaan vinkkejä hyvistä lähestymistavoista sekä keskustellaan parhaista käytännöistä. Osallistujat voivat halutessaan tuoda valmennukseen omia haasteitaan tai onnistumisiaan luottamuksellisesti käsiteltäväksi ja kysyä asiantuntijoilta vinkkejä yhteistyön kehittämiseen. Lisäksi kuulemme yrityksen edustajan (Ikea) sekä julkishallinnon edustajan (Veikkaus) konkreettiset näkökulmat viestinnän ostamiseen ja viestintätoimisto-yhteistyöhön.

Valmennuksen jälkeen osallistujat pystyvät hahmottamaan markkinoita ja toimijoita uudesta näkökulmasta. Opitun perusteella aikaa ei kulu ihmettelemiseen, vaan haasteita voidaan työstää yhdessä viestintätoimiston kanssa ja saada nopeammin ja tehokkaammin aikaan tuloksia. Mottona valmennuksella on: ”Ei enää turhautumista, vaan oivalluksia, motivoivaa yhdessä tekemistä sekä upeita tuloksia!”

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9:00

Tervetuloa ja esittäytyminen

9:10

Katsaus viestintätoimiston arkeen

9:40

Miksi ja mihin tarpeeseen ulkoinen viestintäkumppani?

  • Ideoiden ja ajatusten sparraaminen ulkopuolisen kanssa
  • Osaamista erityisiin tilanteisiin ja ajankohtiin
  • Lisäkäsiä ja käytännön apua

Harjoitus: omat kokemukset ja haasteet

11:00

Viestintätoimistojen markkina Suomessa ja kansainvälisesti sekä keskeisin tarjooma

  •  Mistä ja millä kriteereillä etsin?
  • Käännöksistä strategioihin ja spin-doctoreihin

Yhteinen keskustelu

12:00

Lounas

13:00

Viestintätoimiston valinta

  • Minkälainen on hyvä brief?
  • Eettinen ja oikeinmukainen kilpailutus
  • Valintaprosessin johtaminen

Harjoitus: omat kokemukset ja haasteet

14:00

Case Ikea: Kokemuksia viestintäpalvelujen ostamisesta

viestintäjohtaja Kirsi Gotthardt

  • Kysymykset, keskustelua
15:00

Case Veikkaus: Näin ostamme viestintäpalveluja ja toimimme viestintätoimistojen kanssa

viestintäpäällikkö Ari Räsänen

  • Kysymykset, keskustelua
16.00

Yhteenveto ja päivä päättyy

2. päivä

8.30

Aamukahvi

9:00

Kertaus ja yhteinen reflektio ensimmäisen päivän sisällöstä

9:30

Viestinnän tavoitteet ja mittaaminen

  • Viestintä liiketoiminnan tukena ja yhteinen bisneskieli
  • Viestinnän mittarit ja mittaaminen
  • Viestinnän tulosten arviointi ja raportointi

Harjoitus oman organisaation kautta

11:00

Viestintätoimiston laskutusperusteet

  • Yhteistyön tavoitteet ja laatu
  • Tunti- ja projektilaskutus
  • Retainer-sopimus ja bonuspalkkiot

Harjoitus keisien kautta

12:00

Lounas

13:00

Organisaation ja viestintätoimiston välinen yhteistyöprosessi

  • Yhteistyön käynnistys, yhteydenpito
  • Onnistumiset ja haasteet
  • Yhteistyön päättäminen
  • Referenssit

Harjoitus: Haastavien tilanteiden ratkominen

14:00

Open Café -keskustelu päivien teemoista sekä ylös nousseista aiheista

  • Viestinnän ostajan muistilista; do’s and don’ts
  • Viestinnän mittaaminen; milloin toimisto on onnistunut?
  • Työn jakaminen ja koordinointi oman väen ja toimiston kesken
  • Miten saan toimistosta tehot irti?
  • Sekakäyttäjän selviytymisopas
15:30

Open Café-keskustelujen yhteinen purku sekä reflektointi

16.00

Päivä ja ohjelma päättyy. Kiitos!

Seuraava toteutus 31.8.-1.9.2017

Koulutus järjestetään Huone Tapahtumahotellilla, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso sijainti ja saapumisohjeet »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 30.6. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 28.7. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Koulutuksen jälkeen osallistujat:

1. hahmottavat viestintätoimistomarkkinoita ja toimijoita uudesta näkökulmasta.

2. osaavat kilpailuttaa toimistoja kestävällä ja tuloksekkaalla tavalla.

3. ymmärtävät yhteistyön kannalta kriittiset pisteet ja mihin niissä kannattaa kiinnittää huomiota.

4. saavat viestintätoimistoyhteistyöstä parempia tuloksia.

5. saavat mielen rauhan ja pystyvät keskittymään enemmän omaan tekemiseensä.

  • Kouluttaja

Kaija Pohjala

hallituksen puheenjohtaja, Senior Advisor ja Business Coach, VTM, Cocomms Oy

  • Kouluttaja

Johanna Markkanen

toimitusjohtaja, Senior Advisor, KTM, Cocomms Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on suunnattu kaikille yrityksissä, julkishallinnossa ja järjestöissä toimiville johtajille ja päälliköille, jotka tekevät päätöksiä viestintäpalveluiden ostamisesta j/tai vastaavat käytännössä yhteistyöstä.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

  • toimitusjohtaja, talousjohtaja, johtoryhmän jäsen
  • markkinointi- tai viestintäjohtaja
  • yhteiskuntasuhdejohtaja tai -päällikkö
  • markkinointi- tai viestintäpäällikkö
  • asiantuntija (vastuu viestinnästä)
  • ostojohtaja tai -päällikkö
  • Tapahtuma
  • Markkinointi & viestintä

Viestintä 2017

Katso paikat ja toteutusajankohdat.

Lue lisää