Viestintä Business Partner | 30. - 31.5.2017 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Onko viestinnällä paikka johtopöydässä?

Parhaimmillaan viestintä on liiketoiminnan kumppani ja kehittäjä. Tämän roolin haltuun ottaminen edellyttää viestinnän suunnittelulta ja toiminnalta vahvaa strategiasta lähtevää näkökulmaa. Viestinnän on pystyttävä osoittamaan viestinnän yhteys tavoitteisiin, toimintansa vaikuttavuus sekä luomaan vahvat sisäiset verkostot.

Viestintä Business Partner -koulutuksessa saat näihin kaikkiin uusia näkökulmia sekä konkreettista apua. Koulutuksen aikana osallistujat työstävät omaa liiketoimintalähtöistä viestintästrategiaansa, josta on heti käytännön hyötyä.

Koulutuksessa pureudumme liiketoimintastrategiaa toteuttavien viestinnän painopisteiden tunnistamiseen ja siihen, miten painopisteet puretaan tavoitteelliseksi käytännön tekemiseksi tai projekteiksi. Koulutus auttaa sinua asettamaan liiketoimintastrategiaa toteuttavat viestinnän tavoitteet ja määrittelemään mittarit. Mittaristo on johtamisen työkalu, joka osoittaa viestinnän merkityksen liiketoiminnalle. Koulutus sisältää myös käytännön esimerkkejä.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Koulutuksen aloitus: odotukset ja tavoitteet, ryhmäytyminen

9.30

Viestinnän liiketoimintalähtöinen suunnittelu

  • Mitä tarkoittaa organisaation tavoitteita tukeva ja toteuttava viestintä?
  • Miten nivoa viestinnän suunnittelu organisaation strategiaan?
  • Viestinnän liiketoimintaa tukevat strategiset valinnat

Harjoitus: Oman suunnitelman laatiminen – viestinnän strategiset valinnat yrityksen tai organisaation strategian pohjalta

12.00 - 13.00

Lounas

13.00

Tutkitun tiedon rooli viestinnän suunnittelussa ja liiketoiminnan kehittämisessä

  • Miten tutkimuksia ja analyyseja hyödynnetään suunnittelussa?
  • Millainen tieto on relevanttia viestinnälle ja liiketoiminnalle?

Keskustelu: Tiedon käyttö ja sen antamat mahdollisuudet

14.00

Strategiasta liiketoimintalähtöiseen toimintaan

  • Strategisten valintojen purku tavoitteiksi, toimenpiteiksi ja tuloksiksi
  • Vaikutusmekanismien kuvaaminen – miten toimenpiteet vaikuttavat strategisten tavoitteiden toteutumiseen?

Harjoitus: Oman suunnitelman laatiminen – valinnoista toiminnan suunnitteluun

16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Edellisen päivän reflektio

9.30

Mittareiden valinta

  • Miksi toimenpiteillä, tuloksilla ja vaikutuksilla pitää olla omat mittarit?
  • Mittareiden määrittely toimenpiteille, viestinnän tuloksille ja vaikutuksille

Harjoitus: Oman suunnitelman laatiminen – mittareiden valinta

12.00 - 13.00

Lounas

13.00

Palaute ryhmältä

  • Omien töiden esittely
  • Palaute ryhmältä

Harjoitus: tarkennukset omaan suunnitelmaan

14.30

Liiketoimintakumppanuuden rakentaminen

  • Ketkä ovat liiketoiminnan tärkeimmät kumppanit?
  • Millä foorumeilla ja miten olen läsnä?
  • Verkostojen kanssa ja kautta johtaminen

Harjoitus: Oman verkoston kehittäminen

15.45-16.00

Yhteenveto ja päivä päättyy

Seuraava koulutus 30.-31.5.2017

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet »

Koulutuksen hinta

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 31.3.

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 28.4.

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Muut toteutukset:

20.-21.9.2017 Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit asettamaan viestinnälle strategiaa tukevat ja toteuttavat kirkkaat viestinnän tavoitteet.

2. Pystyt tuomaan viestinnän suunnitteluun organisaation strategiaa tukevia ja toteuttavia näkökulmia.

3. Hahmotat erilaisen tiedon käyttämisen hyödyt ja mahdollisuudet.

4. Osaat arvioida ja valita erilaisia mittareita seurantaan ja raportointiin.

5. Saat liiketoimintalähtöisen viestinnän suunnitelman rungon, joka on heti hyödynnettävissä käytännössä.

  • Kouluttaja

Katja Espo

johtava konsultti, osakas, Prior Konsultointi Oy

  • Kouluttaja

Jouni Kivikoski

johtava konsultti, osakas, Prior Konsultointi Oy

  • Kouluttaja

Tatu Kauppinen

toimitusjohtaja, osakas, Prior Konsultointi Oy

Kenelle suosittelemme koulutusta? 

Koulutus on suunnattu yritysten ja organisaatioiden viestinnän ja/tai markkinoinnin ammattilaisille.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi: 

viestintäjohtaja tai -päällikkö, viestintä- ja markkinointijohtaja tai -päällikkö, viestinnän tai markkinoinnin asiantuntija, liiketoimintapäällikkö tai -johtaja

  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä