Verkkokauppajärjestelmät ja -toimittajat Suomessa 2017 | 10.5.2017 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Onnistu verkkokauppajärjestelmän hankinnassa!

Tässä koulutuksessa saat nopeasti ja tehokkaasti kokonaiskuvan verkkokauppajärjestelmistä. Kouluttaja Perttu Tolvasen kattava näkemys Suomen markkinoiden verkkokauppajärjestelmistä ja niiden ominaisuuksista auttaa Sinua oman organisaatiosi verkkokauppaprojektin onnistuneessa läpiviennissä.

Koulutus auttaa sinua välttämään verkkokauppaprojektin karikot, sillä koulutuksen jälkeen osaat valita ja budjetoida realistisesti juuri oman organisaatiosi tarpeisiin parhaiten sopivan verkkokauppajärjestelmän. Opit myös huomioimaan muiden kumppaneiden työkalujen ja teknologioiden tarpeen verkkokauppaprojektissa. Hankkeessa onnistuminen edellyttää myös erilaisten verkkokauppakonseptien tuntemista ja ymmärrystä siitä, miten erilaiset järjestelmät vaikuttavat valittuun konseptiin. Myös näihin verkkokauppaprojektin menestyksen edellytyksiin pääset kartuttamaan osaamistasi koulutuspäivän aikana.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Verkkokauppajärjestelmien markkina Suomessa ja maailmalla

  • Keskeiset järjestelmät ja näiden markkinapositiot (mm. Magento, WooCommerce, IBM WebSphere Commerce, hybris)
  • Julkaisujärjestelmälähtöiset verkkokauppa-alustat (mm. Episerver Commerce, Sitecore, WordPress WooCommerce, Drupal Commerce)

Erilaiset verkkokauppakonseptit (mm. tuotekaupat vs. tilauskanavat)

  • Eri konseptit ja näihin sopivat verkkokauppa-alustat sekä alueet joihin soveltuu parhaiten räätälöity ratkaisu
  • Esimerkkejä erilaisista verkkokaupoista ja näiden teknologiaratkaisuista esimerkiksi:  designtuotteiden kaupat, hotellien varauskanavat, lippujen myyntikanavat, erikoistuneet B2B-tilauskanavat, autojen verkkokauppa, palveluiden ostaminen verkosta, varaosien verkkokauppa ym.
10.15

Kahvi

10.30

Hintaperspektiivi

Mitä eri järjestelmien projektit, lisenssit ja ylläpito maksavat – mitkä asiat maksavat missäkin järjestelmissä?

Mihin käyttötarkoitukseen mikäkin järjestelmä sopii parhaiten?

  • Milloin kannattaa unohtaa tuotepohjaiset verkkokauppajärjestelmät kokonaan ja tehdä palvelu räätälitoteutuksena vain taustajärjestelmiin integroituen?
12.00

Lounas

13.00

Konseptit, trendit ja uusimmat hullutukset: mm. personoidut suositukset, aidot mobiilisovellukset - milloin järkeviä?

  • Asiakaskohtainen/ryhmäkohtainen hinnoittelu, automatisoitu kampanjointi, kohdennetut ja automaattisesti muodostuvat uutiskirjeet
  • Myyntineuvottelu kaupan sisällä (mm. tarjousten antaminen), tuotekonfiguraattorit, yhteistyö sosiaalisen median palveluiden (kuten Pinterest) kanssa
  • Kiinnostavimmat palveluna ostettavat lisäpalvelut (kuten Nosto), globaalien markkinapaikkojen/alustojen nousu – mitä tarkoittaa verkkokauppajärjestelmien kannalta?

Arkkitehtuurikysymykset: tuotetiedon hallinnan erilaiset toteutusmallit ja tyypillisimmät järjestelmät (mm. InRiver, hybris),

  • erilaiset työnjakomallit ERP:ien kanssa
  • työnjako markkinoinnin järjestelmien kanssa (mm. markkinoinnin automaatiojärjestelmät, uutiskirjetyökalut, chat-palvelut, asiakaspalvelun järjestelmät)
  • työnjako CRM:n kanssa.
14.15

Kahvi

14.30

B2B-verkkokaupan ja tilauskanavien erityiskysymykset

  • Erilaiset mallit toteuttaa asiakkaan ”oma sivu” tai ”tilin hallinta” – esimerkiksi erillinen sovellus; osa verkkokauppaa vai osa extranet-kokonaisuutta?
  • Pääsynhallinta/SSO-ratkaisun rooli
  • Erilaisten tilausprofiilien ja sopimusten hallinta
  • Yhteistoiminta ”broker-palveluiden” kanssa, kuten esimerkiksi booking.com, ja moninaiset useiden eri tahojen tarjontaa yhdistävät jälleenmyyntialustat

Questions & Answers: Osallistujien toiveiden mukaan voidaan käsitellä myös muita erityiskysymyksiä, kuten julkaisujärjestelmämarkkinan ja verkkokauppamarkkinan rajaa eli milloin kannattaa valita julkaisujärjestelmäpohjainen ratkaisu, milloin verkkokaupparatkaisu? Tai erilaisia tapoja saada hakukoneratkaisu omaan verkkokauppaan tai mitä asioita pitää ottaa huomioon monikielisissä ja/tai useilla eri markkina-alueilla toimivissa palveluissa?

16.00

Koulutus päättyy

Seuraava toteutus 10.5.2017

Koulutus järjestetään Huone Tapahtumahotellilla, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Lisätietoja koulutuspaikasta »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 10.3. asti

1195 €/ 795 €

Etuhinta 7.4. asti

1245 €/ 845 €

Normaalihinta

1295 €/ 895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

  1. Ymmärrät verkkokauppajärjestelmien keskeiset ja oman organisaatiosi kannalta tärkeät erot.
  2. Tiedät, mitkä yritykset tekevät verkkokauppoja Suomessa eniten ja millaista palvelua saa keneltäkin.
  3. Tiedät, millaisia verkkokauppakonsepteja Suomessa on käytössä eniten ja minkälaiset toiminnot ovat yleistymässä verkkokaupoissa.
  4. Ymmärrät verkkokauppahankkeen keskeiset riippuvuudet mm. tuotetietojen hallintaan, markkinoinnin automaatioon ja asiakastietojen hallintaan.
  5. Pystyt budjetoimaan oman uudistuksesi realistisesti kun tiedät mitä eri järjestelmät, erilaiset integroinnit ja konseptit maksavat.
  • Kouluttaja

Perttu Tolvanen

Web & CMS Expert, Partner North Patrol Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus sopii kaikille verkkokaupan rakentamisesta tai uudistamisesta kiinnostuneille. Koulutuksessa käsitellään pääosin kuluttajille suunnattujen verkkokauppojen rakentamista, mutta koulutuksessa käsitellään myös B2B-verkkokaupan ja vaativien tilauskanavien erityishaasteita.

Koulutuksessa keskitytään esittelemään järjestelmiä ja kumppaneita, jotka soveltuvat 30 000 – 400 000 euron projektibudjeteille, mutta myös isompia projekteja sivutaan esimerkeissä.  Koulutus on tarkoitettu verkkokauppajärjestelemien asiakasorganisaatioiden edustajille.

Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • kehityspäällikkö tai -johtaja
  • tietohallintopäällikkö tai -johtaja
  • verkkokauppapäällikkö
  • digitaalisten kanavien kehityspäällikkö
  • viestintäpäällikkö tai -johtaja
  • markkinointipäällikkö tai -johtaja
  • Koulutus
  • ICT