Sammio

Tapahtumamarkkinointi – järjestä onnistunut tapahtuma | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Varmista unohtumaton asiakaskokemus!

Tapahtuma tarjoaa ainutlaatuisen markkinointikanavan, jota ei kannata jättää hyödyntämättä. Onnistunut tapahtuma jättää pysyvän muistijäljen ja vahvistaa asiakassuhteita tehokkaasti, kunhan tapahtuman järjestämisen perusasiat ovat hallussa onnistuneen lopputuloksen varmistamiseksi.

Tapahtumamarkkinointi – järjestä onnistunut tapahtuma -koulutuksessa syvennytään käytännönläheisesti koko tapahtuman elinkaareen aina suunnittelusta jälkimarkkinointiin. Koulutuksessa opit myös tapahtuman tavoitteiden asettamisen ja mittaamisen, sosiaalisen median hyödyntämisen sekä tapahtuman viestintä-, kutsu ja markkinointisuunnitelman laatimisen. Takaamme, että koulutuksen jälkeen osaat järjestää onnistuneen tapahtuman!

Koulutuksen jälkeen:

  • ymmärrät miten tapahtumat liittyvät muuhun markkinointiviestintään
  • ymmärrät erilaisten tapahtumien vahvuudet
  • osaat käyttää Onnistuneen tapahtuman mallia® hyödyksi tapahtuman suunnittelussa
  • osaat asettaa mitattavia tavoitteita tapahtumalle
  • oivallat miten tavoitteiden tulisi ohjata tapahtuman suunnittelua
  • osaat laatia tapahtumallesi markkinointisuunnitelman, joka kattaa myös sosiaalisen median.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Orientaatio koulutukseen

Mikä on tapahtuma – mitä on tapahtumamarkkinointi?

Erilaiset tapahtumalajit ja niiden erityispiirteet

  • Kattotapahtumat, ketjutetut tapahtumat, b-to-b, b-to-c, henkilöstötapahtumat, lanseeraukset, promootiot
  • Seminaarit, juhlat, kokoukset, matkat, avajaiset, tutustumiskäynnit…
10.15

Kahvitauko

10.30

Tapahtumat osana liiketoimintaa ja muuta markkinointiviestintää

  • Organisaation arvot, tavoite mielikuvat ja brändi – ja niiden vaikutus tapahtumiin
12.00

Lounas

13.00

Tapahtuman suunnitteluprosessi

  • Tapahtuman suunnittelun käynnistys – mitä kaikkea pitää suunnitella
  • Tapahtuman jälkimarkkinointi – on suunniteltava heti alussa
  • Miten hoidetaan itse tapahtuma käytännössä – tapahtuman järjestäminen
14.15

Kahvitauko

14.30

Tapahtuman suunnitteluprosessi jatkuu

16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Mistä syntyy onnistunut tapahtuma?

  • Onnistuneen tapahtuman tunnusmerkit
10.15

Kahvitauko

10.30

Onnistuneen tapahtuman malli®

  • Strategiset kysymykset ensin
  • Operatiiviset kysymykset sitten
12.00

Lounas

13.00

Tapahtuman sudenkuopat

  • Mitkä ovat tyypilliset tapahtuman sudenkuopat?
  • Miten välttää sudenkuopat?
  • Tapahtuman ja mittaaminen
  • Tapahtuman erilaiset tavoitteet ja miten niitä mitataan
  • Millaiset kysymykset – millaisiin tavoitteisiin
14.15

Kahvitauko

14.30

Tapahtuman markkinointisuunnitelma, sosiaalinen media

  • Miten markkinoida omaa tapahtumaa? Miten sosiaalinen media nivotaan tapahtuman markkinointiin ja tavoitteisiin mukaan?
16.00

Koulutus päättyy

Seuraava toteutus 21.-22.11.2017

Koulutus järjestetään Huone Tapahtumahotellilla, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Lisätietoja koulutuspaikasta »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 22.9. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 20.10. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua?

1. Saat käytännöläheisiä työkaluja tapahtuman suunnitteluun ja järjestämiseen.
2. Saat lisää tehokkuutta omiin tapahtumiisi.
3. Säästät rahaa, kun oma osaamisesi lisääntyy.
4. Koulutus on vuorovaikutteinen ja konkreettinen – sopii sinulle joka olet järjestämässä ensi kertaa tapahtumaa tai sinulle, kenellä on jo kokemusta tapahtuman järjestämisestä.

  • Kouluttaja

Helena Wallo

toimitusjohtaja, yrittäjä, konsultti, kouluttaja, Faustus Oy

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Asiastaan innostunut kouluttaja innostaa osallistujatkin.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Opetusmenetelmät monipuoliset, pienryhmä toimi tosi hyvin ja kouluttaja oli innostava.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Kokemusten ja tieto-taidon jakaminen myös osallistujien kesken oli antoisaa.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Paljon tuli asiaa ja perusteellisesti mikä olikin tarkoitus ja odotus kurssille lähtiessä.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Asiasisällöt vastasivat tarpeita.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Paljon käytännön esimerkkejä ja osallistava koulutus.”

Kenelle suosittelemme koulutusta?

Koulutuksen kohderyhmänä ovat henkilöt, jotka suunnittelevat ja järjestävät organisaatioissa itse tapahtumia.
Henkilöt, jotka järjestävät tapahtumia oman toimen ohella. Henkilöt, jotka ovat itseoppineita, mutta tahtoisivat saada suunnitelmallisuutta lisää tapahtuman suunnitteluun.
Henkilöille, jotka työskentelevät alalla, mutta eivät ole saaneet koulutusta asiaan.

  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä