Sosiaalinen media osaksi käytännön viestintää | 4. - 5.4.2017 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Sosiaalinen media osaksi käytännön viestintää ja asiakaskohtaamisia!

Mitä sosiaalisella medialla voi realistisesti saavuttaa ja miten onnistumisia voi mitata? Mitä investointeja ja resursseja onnistuminen edellyttää? Miten sosiaalisen median saa sidottua luonnolliseksi osaksi organisaation muuta toimintaa – myyntiä, asiakaspalvelua, viestintää? Miten rajat kannattaisi asettaa ja miten organisaation saisi innostettua mukaan?

Mietitäänkö sinunkin organisaatiossasi, kuinka sosiaalista mediaa tulisi todella hyödyntää, ja miten sosiaalisesta mediasta saataisiin luonnollinen osa organisaation toimintaa? Asiakkaat ja muut sidosryhmät löytyvät usein verkosta, mutta sosiaalisen median tehokas hyödyntäminen edellyttäisi suunnitelmallista lähestymistä.

Käytännönläheisessä intensiivikoulutuksessa viedään sosiaalinen media kahden päivän aikana puheista käytäntöön! Valmennuksessa opit asettamaan sosiaalisen median lähestymisellesi järkevät tavoitteet ja mittarit. Pureudut harjoitusten ja herkullisten onnistumisten ja epäonnistumisten kautta siihen, mitä sosiaalisessa mediassa kannattaa tehdä ja mitä ei. Koulutus sisältää pienryhmätyöskentelyä ja saat myös ideoita ja palautetta muilta yrityksiltä kehittymisesi tueksi. Kahden päivän tehovalmennuksessa osallistujat rakentavat omalle organisaatiolleen suunnitelman sosiaaliseen median osallistumisesta.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Sosiaalinen media Suomessa tänään

• Miten organisaatiot hyödyntävät sosiaalista mediaa?
• Yleisöt ja nousevat / laskevat palvelut

9.30

Sosiaalinen media osaksi yrityksen muita prosesseja

• Miten sosiaalinen media osaksi käytännön viestintäprosesseja?
• Sosiaalinen media myynnin, viestinnän, markkinoinnin ja tuotekehityksen tukena

10.30

Korvat auki

• Omien kohderyhmien löytäminen ja kuuntelu

11.00

RYHMÄTYÖ I: Kohderyhmät

12.00-13.00

Lounas

13.00

Sosiaalisen median strategia

• Miten tavoitteet järkevälle tasolle?
• Miten valitaan itselle sopivimmat välineet?

13.30

RYHMÄTYÖ II: tavoitteet ja välineet

14.00

Sosiaalinen media asiakaspalvelun välineenä

• Miten asiakkaat kohdataan verkossa

14.30

VÄLINEHARJOITTELU: Twitter / Facebook

• Asiakkaiden kohtaaminen
• Kirjoittaminen ja käytännöt
• Vaikeiden tilanteiden hallitseminen

15.30

Uudet palvelut

• Mitä seuraavaksi ja miten muut uudet palvelut vaikuttavat viestintään?
• Mobiili sosiaalinen media

16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Sosiaaliseen mediaan osallistuminen

• Organisaatio osana sosiaalisen median keskustelua

9.30

Sosiaalisen median mittaaminen

• Malli sosiaalisen median mittaamiseen – aktiviteetit ja tulokset

10.00

Asiantuntijoiden ja johdon näkyvyys sosiaalisessa mediassa

• Miten asiantuntijat saadaan esille sosiaalisessa mediassa?
• Asiantuntija ei ole viestijä syntyessään: miten asiantuntijoista saadaan hyviä viestijöitä
• Asiantuntijat mukaan sosiaaliseen mediaan: miten organisaatio mukaan laajemmalla rintamalla?

11.00

RYHMÄTYÖ I: osallistuminen ja mittaaminen

12.00-13.00

Lounas

13.00

Organisointi, resursointi ja innostaminen - miten laajempi joukko mukaan?

• Miten resursoidaan tehokkaasti – vastuunjako myynnin, asiakaspalvelun, markkinoinnin ja viestinnän välillä?
• Miten osallistuminen organisoidaan?
• Miten toimitaan hankalissa tilanteissa?

14.00

Pelisäännöt - rajoja ja rakkautta

• Mitä kaikkea pelisäännöissä pitäisi huomioida?

14.30

RYHMÄTYÖ 2: Organisointi ja pelisäännöt

15.00

VÄLINEHARJOITTELU: Twitter / Facebook

• Asiakkaiden kohtaaminen
• Kirjoittaminen ja käytännöt
• Vaikeiden tilanteiden hallitseminen

15.30

VÄLINEHARJOITTELU: LinkedIn / Blogit

• Käytännöt ja tekniikat
• Aiheiden valinta ja kirjoittaminen

16.00

Koulutus päättyy

Seuraava toteutus 4.-5.4.2017

Koulutus järjestetään Helsingissä, sijainti tarkentuu myöhemmin. Lisätietoja koulutuspaikoista »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 3.2. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 3.3. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Investointisi vastineeksi saat:

1. Sosiaalisen median suunnitelman organisaatiollesi ja sparrausta nykyisiin suunnitelmiin.
2. Vertaistukea: ideoita, kokemuksia ja palautetta muilta osallistujilta.
3. Tietoa ja kokemuksia muista yrityksistä sekä uusista palveluista, trendeistä ja käyttäjäryhmistä.
4. Ideoita osallistumiseen, mittaamiseen ja organisointiin.

  • Kouluttaja

Ville Lehtovirta

partneri, Kaiku Helsinki Oy

Koulutuksesta sanottua:

  • ”Oli todella hyvä, että oman some-suunnitelman tekoon käytettiin runsaasti aikaa.”

  • ”Pieni ryhmä toimi hyvin, koulutuksessa sai vastauksia hyvinkin yksityiskohtaisiin kysymyksiin.”

  • Koulutus
  • Digi & liiketoiminta
  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä