Sammio

Tarinallinen sisältömarkkinointi | 2. - 3.11.2017 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Miksi tarina vaikuttaa ja on niin tehokas viestinnän muoto?

Opi tuntemaan miksi ja miten tarinat vaikuttavat ja miten tuotat asiakaskeskeisiä, kiinnostavia sisältöjä tarinankerronnalla. Saat koulutuksessa käytännöllisiä työkaluja vaikuttavien tarinoiden rakentamiseen. Koulutuksen jälkeen osaat kertoa yrityksestä, tuotteesta tai palvelustasi mielenkiintoisen tarinan kautta. Koulutuspäivät koostuvat monista harjoituksista joista saat yksilöllistä palautetta. Tarinankerrontaa oppii parhaiten tekemällä. Tule oppimaan, miten vaikutat tarinalla.

Koulutukseen sisältyy myös kirja Storytelling työkaluna – vaikuta tarinoilla bisneksessä (Talentum 2014).

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Mikä on tarina ja miksi se tehoaa?

  • Odotukset koulutukselle, tavoitteet & tutustuminen
  • Mikä on tarina? Millainen on hyvä tarina?
  • Esimerkkejä yritystarinoista
  • Tarinankerronta, sisällöt ja asiakaskokemus
10.30

Tarinoiden arkkityypit ja yrityksen ydintarina

  • Yrityskulttuuri, ydintarina ja brändi: ketä olemme ja mikä on asiakkaille merkityksellistä
  • Tarinoiden arkkityypit
  • Harjoituksia omaan organisaatioon sovellettuna työkalujen avulla
12.00-13.00

Lounas

13.00

Tarina syntyy tulkinnassa - Tunne ja ymmärrä yleisöäsi

  • Miten ihminen oppii, ymmärtää, oivaltaa, kiinnostuu ja muistaa
  • Asiakasymmärryksen merkitys
  • Harjoituksia
14.30

Tunne ja ymmärrä yleisöäsi jatkuu

  • Kenelle kerrot tarinaa?
  • Harjoituksia, joiden pohjalta jatketaan työskentelyä seuraavana päivänä
16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tarinan rakennuspiirustukset

  • Tarinan rakenne ja muoto
  • Mistä ammennat ideoita – tarinatyypit, jotka kolahtavat
  • Miten kerrot yrityksestä, tuotteesta tai palvelusta tarinalla?
  • Tarinanrakentamisen vaiheet
  • Harjoitus
10.30

Tarinankerronnan uusia tuulia

Harjoituksia: Tarinoiden työstämistä omalle kohderyhmälle, yksilöllistä palautetta kouluttajilta ja muulta ryhmältä

12.00-13.00

Lounas

13.00

Tarinankerronnan kanavat ja keinot

  • Miten ja missä kerrot tarinaa?
  • Tarina eri kanavissa: visuaalisuus, blogit, uutiskirjeet, sosiaalinen media, printti – esimerkkejä kiinnostavista yritystarinankertojista
  • Tarinankerronnan uusia tuulia
14.30

Tarinankerronnan kanavat ja keinot

• Harjoituksia työkalujen avulla
• Kertaus ja koulutuksen yhteenveto

16.00

Koulutus päättyy

Seuraava toteutus 2.-3.11.2017

Koulutus järjestetään Huone Tapahtumahotellilla, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Lisätietoja koulutuspaikasta »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 1.9. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 29.9. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1 045

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kouluttajien kirjoittama kirja Storytelling työkaluna – vaikuta tarinoilla bisneksessä, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Koulutuksen jälkeen tiedät miten tarina vaikuttaa ja miksi se on niin tehokas viestinnän muoto.

2. Osaat kiteyttää aidon yritystarinan, joka inspiroi sekä henkilöstöä että asiakkaita.

3. Saat työkaluja, joiden avulla voit tuottaa asiakaskeskeisiä tarinoita ja sisältöjä.

4. Saat työkaluja ja uusi ideoita toimivien tarinoiden rakentamiseen.

5. Osaat hyödyntää monipuolisesti tarinoita sisältöjen rakentamisessa ja viestinnässä.

  • Kouluttaja

Mervi Rauhala

Palvelumuotoilija & projektipäällikkö, Eficode Oy

  • Kouluttaja

Tarja Vikström

Development manager, Markkinointi-instituutti

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Käytännön harjoitukset ja tehtävät olivat tosi hyviä.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Ryhmän koko oli tarpeeksi pieni, joka mahdollist henkilökohtaisen palautteen.”

  • Kommentteja osallistujilta:

    ”Plussaa koulutuksessa oli hyvä ilmapiiri sekä käytännön harjoitusten tekeminen.”

Kenelle suosittelemme koulutusta?

Koulutus soveltuu kaikille tiedottamisesta, viestinnästä tai markkinointiviestinnästä vastaaville, jotka haluavat uusia työkaluja kiinnostavan ja vaikuttavan sisällön tuottamiseen.

Tittelisi voi olla esimerkiksi
viestintäsuunnittelija, viestintäkoordinaattori, viestintäkonsultti, viestintäassistentti, viestintäpäällikkö,
viestintäjohtaja, tiedotussihteeri, tiedottaja, toimittaja, mediasuunnittelija, myynti- ja markkinointiassistentti,
markkinointiassistentti, markkinointisuunnittelija, markkinointipäällikkö, markkinointikoordinaattori, yhteisömanageri, community manager, sosiaalisen median manageri, social media manager, projektipäällikkö, tuotepäällikkö, kehityspäällikkö

  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä