Sammio

Rekrytointi ja työnantajamielikuvan luonti sosiaalisessa mediassa | 7. - 8.2.2018 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Sosiaalinen media on tänä päivänä läsnä yritysten toiminnassa monin eri tavoin – eikä vähiten rekrytoinnissa ja työnantajamielikuvan luomisessa. Viemällä rekrytointinsa sosiaaliseen mediaan yritys tavoittaa parhaat työntekijät ennen muita kustannustehokkaasti ja joustavasti.

Sosiaalinen media on muuttanut rekrytoinnin toimintatapoja monin eri tavoin: tehdään suorahakuja somen kautta, pyritään hyödyntämään työntekijälähettiläitä jakamaan viestejä omille yhteisöilleen, rakennetaan työnantajamielikuvaa toiveena tehdä yrityksestä kiinnostavampi työnantaja, saadaan ja joudutaan korjaamaan yrityksestä käytäviä keskusteluja. Lisäksi rekrytointi-ilmoittelussa voidaan tuottaa tarinallisia kokonaisuuksia pelkkien lyhyiden tekstikuvausten sijaan, voidaan samaan aikaan tavoittaa sekä suuremmat että tarkemmin määritellyt pienet osaajaryhmät kuin koskaan aiemmin, voidaan hyödyntää pelillisyyttä ja paljon muuta – usein vieläpä ilmaiseksi tai ainakin hyvin edullisin suorin kustannuksin!

Rekrytointi ja työnantajamielikuvan luonti sosiaalisessa mediassa -koulutuksessa käydään läpi useita eri sosiaalisen median palveluja ja työkaluja, miten niitä voidaan hyödyntää tehokkaasti rekrytoinnissa, millaisia osaajia eri kanavissa voidaan tavoittaa, miten eri kanavissa voidaan osallistaa työntekijöitä työntekijälähettilyyteen ja rakentaa yrityksen asiantuntijoista brändilähettiläitä, miten tarinallisuus ja pelillisyys voidaan ottaa osaksi rekrytointiprosesseja, ja miten rakennetaan työnantajamielikuvaa strategiasta käytäntöön.

Osallistujat saavat kattavan katsauksen some-rekrytointiin Suomessa alan johtavan asiantuntijan opastuksella. Koulutus on hyvin käytännönläheinen ja sisältää case-esimerkkien lisäksi muutamia käytännön harjoituksia.

Osallistujat voivat halutessaan lähettää etukäteen toivomuksia toimialaesimerkeistä ja saada henkilökohtaista palautetta yrityksen some-näkyvyydestä sekä omasta LinkedIn-asiantuntijaprofiilistaan.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Some-rekrytoinnin tila, työnantajamielikuva ja some-rekryn kanavat ja tavat

  • Miksi sosiaalinen media on tärkeä osa rekrytoijan työkalupakkia?
  • Somerekrytoinnin tila Suomessa

Työnantajamielikuvan synty, rakentaminen ja merkitys sosiaalisessa mediassa

  • Työnantajamielikuva ja oma henkilöstö
  • Moderneja toimintatapoja Suomesta ja maailmalta

 Twitter

  • Ilmainen ja maksullinen rekrymarkkinointi

Facebook

  • Ilmainen ja maksullinen rekrymarkkinointi
  • Huonoja esimerkkejä some-rekrytoinnista Facebookissa

Pinterest ja Instagram

12.00

Lounas

13.00

Some-rekryn kanavat ja tavat jatkuu

  • Videon käyttö rekrytoinnissa ja työnantajamielikuvan luonnissa
  • YouTube ja Vimeo, videohaastattelut, RecRight
  • Muita sosiaalisen median case-esimerkkejä työnhausta ja rekrytoinnista lyhyesti, sis. Snapchat, Medium, live-video ym.

Keskustelu: Millainen kanava-kombinaatio sopisi kunkin osallistujan osaajatarpeisiin parhaiten?

Tehtävä 2. päivälle: Listaa organisaatiosi oletetut tavoitteet LinkedInin hyödyntämiselle. Vinkki: asiantuntijuuden korostaminen, työntekijälähettilyys, suorahaut, rekrytointimarkkinointi, työnantajamielikuvan luonti, jne.

16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

LinkedIn-tehokäyttö

  • Aamun avaus -keskustelu: Millainen verkostoituja olen?

 LinkedIn-tehokäyttö

  • Vinkit henkilökohtaisen LinkedIn-profiilin luontiin, optimointiin ja hyödyntämiseen rekrytoinnissa
  • Henkilöbrändäys ja asiantuntijuuden korostus
  • Työnantajamielikuvan luominen henkilöprofiilien kautta
  • Yrityssivut ja Showcase Pages -sivut lyhyesti
  • Life (Careers) -osio
  • LinkedInin uusi blogialusta lyhyesti
  • Maksullinen työpaikkailmoittelu, ml. Recruiter Lite ja Recruiter -pakettien lyhyt yhteenveto hintatietoineen
12.00

Lounas

13.00

LinkedIn-tehokäyttö, työntekijälähettilyys ja pelillistäminen

LinkedIn-tehokäyttö jatkuu

  • Apply with LinkedIn -toiminto
  • Ilmainen työpaikkailmoittelu LinkedInissä
  • Suorahaun toimintamallit
  • Ammatillinen verkostoituminen LinkedInissä, logiikkaa ja toimintatapoja

Työntekijälähettilyys ja sen aktivointi

16.00

Koulutus päättyy

Seuraava koulutus 7.-8.2.2018

Koulutus järjestetään Tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet 

Hinnat

Etuhinta 22.12. asti

995 €

Normaalihinta

1 250 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Saat laajan katsauksen some-rekrytoinnin mahdollisuuksiin Suomessa esitettynä konkreettisin case-esimerkein.

2. Kuulet Suomen johtavan LinkedIn-asiantuntijan opastuksen LinkedIn-rekrytoinnin saloihin.

3. Opit LinkedIn:in maksullisten toimintojen kiertämistä osaajien tavoittamisessa, LinkedIn-profiilin hakukoneoptimointia ja muita salaisuuksia LinkedIn:in käyttöön.

4. Rakennat vahvan pohjan organisaation oman some-rekrytoinnin strategian tekoon sekä kanavien ja toimintatapojen valintaan.

5. Saat henkilökohtaista palautetta yrityksen some-näkyyvydestä ja vinkkejä oman yrityksesi rekrytointiaktiviteettien jalkauttamiseen sosiaalisessa mediassa.

6. Tämä on ainoa koulutus Suomessa, jossa tutustutaan rekrytointiprosessin pelillistämiseen.

  • Kouluttaja

Tom Laine

Toimitusjohtaja, HC Services Oy

  • Koulutuksesta sanottua:

    ”Erinomainen Tom Laine. Häntä voin lämpimästi suositella kenelle tahansa.”

  • Koulutuksesta sanottua:

    ”Kouluttajan tietotaso huikea!”

  • Koulutuksesta sanottua:

    ”Upea kokonaisuus ja kattaus eri SoMe-vaihtoehdoista työnantajakuvatyössä! Paljon hienoa materiaalia ja ajattelemisen aihetta!”

  • Koulutuksesta sanottua:

    ”Ajankohtainen aihe, innostava ja ammattitaitoinen kouluttaja sekä hyvät koulutustilat ja ajankohta.”

  • Koulutuksesta sanottua:

    ”Sisältö oli huolella mietitty ja vaikka asiaa oli paljon, ehdittiin asiat käydä läpi ilman kiireen tunnetta.”

Kenelle koulutus on suunnattu?

Koulutus on suunnattu ensisijaisesti HR- ja rekrytointitehtävien parissa toimiville henkilöille, ja toissijaisesti markkinoinnin ja brändäyksen ammattilaisille, jotka rakentavat organisaatiossaan työnantajamielikuvaa eli employer brandingiä.

Tittelisi voi olla esimerkiksi:

  • HR director
  • HR Manager
  • HR-asiantuntijat
  • HR konsultti
  • HR Business Partner
  • Rekrytointipäällikkö
  • Rekrytointiasiantuntija
  • Rekrytoija
  • Markkinointipäällikkö
  • Markkinoinnin asiantuntija