Palvelukeskus 2017 | Finlandia-talo, Helsinki

Ohjelma

1. päivä - 17.5.2017

8.30

ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

puheenjohtajan avaus

Merja Fischer, Shared Service Centers & Robotics Director, Staria

9.10

Shared service center in the Swedish Government

  • Prerequisites for a government service center
  • Challenges for the future

Gunilla Bruun, Head of the department, Financial Services , Staten servicecenter

9.55

Ohjelmistorobotiikka ja palveluautomaatio palvelukeskuksissa

  • Keskeiset draiverit ja ohjelmistorobotiikan hyödyt
  • Miten projekteja on implementoitu tähän asti ja millaisin tuloksin?
  • Mitä prosesseja kannattaa robotisoida?
  • Robotiikan implementaation abc

Olli Ainasvuori , Partneri, MOST Digital

10.40

kahvitauko

11.00

Asiakaskokemuksen johtaminen palvelukeskuksissa

Jari Kupiainen, kehityspäällikkö, Kirkkopalvelut

11.45

Lounas

12.45

Monipalvelukeskukset – skaalauksen edut CASE Puolustusvoimat

  • Mitä kaikkea voidaan palvelukeskuksiin siirtää?
  • Asiakkaille tarjottavien palveluiden riippuvuuksien hallinta
  • Vahvista yrityksen kasvua laajentamalla palvelukeskusten portfoliota
  • Toimialakohtainen vai toimintokohtainen erikoistuminen

Timo Viinikainen, palvelukeskuksen johtaja, Puolustusvoimat

13.30

Kahvitauko

13.50

Miten ennakoiva HR tuottaa arvoa asiakkaalle: tehokkuuden ja laadun lisäämisen keinot

Pirjo Akselin, Senior Consultant, HR4 Solutions

 

14.35

Palvelukeskusmallin opit ja hyödyt CASE Fazer

  • Miksi palvelukeskusmalli?
  • Palvelukeskusmallin hyödyt ja mitä matkan varrella on opittu?
  • Monipalvelukeskukset – skaalauksen edut
  • Mitä kaikkea voidaan palvelukeskuksiin siirtää?
  • Asiakkaille tarjottavien palveluiden riippuvuuksien hallinta
  • Palvelukeskusten portfolion laajennus – kasvun mahdollistaja?

Manu Satuli, VP Head of Shared Services, Fazer

15.20

puheenjohtajan yhteenveto

15.30

päivä päättyy

2. päivä - 18.5.2017

8.30

ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

puheenjohtajan avaus

Merja Fischer, Shared Service Centers & Robotics Director, Staria

9.10

Muutoksen johtaminen ja hallinta palvelukeskuksessa CASE UPM

  • Muutoshallinta palvelukeskusmaailmassa – rakenna tehokas muutos- ja koulutusmalli
  • Henkilöstön pysyminen ja jatkuvuus avain kysymys
  • Pidempään toimineiden palvelukeskusten kyky muuttua ja uudistua
  • Palvelukeskus osana yrityksen normaaleja käytäntöjä
  • Palvelumuotoilu muutoshallinnassa

Inka Grahn, Global Delivery Lead, Finance & Control, UPM

9.55
Palvelukeskus osana globaalia konsernia CASE Outotec
  • Talouden palvelukeskus – mitä voidaan keskittää?
  • Palvelukeskus osana bisnesprosesseja ja tulevaisuuden liiketoiminnan tukena

Leena Kuusikoski, VP Corporate Financial Accounting and Shared Service Center, Outotec

10.40

kahvitauko

11.00

Globaalin palvelukeskuksen kehityskaari CASE Neste Oil

  • Nykytilanne ja meneillään olevan ERP -projektin haasteet ja mahdollisuudet
  • Palvelulukeskuksen muuttuva rooli nyt ja projektin päätyttyä
  • Mitä olemme oppineet ja mihin panostamme jatkossa

Päivi Iskanius, Head of Financial Services, Neste

 

11.45

lounas

12.45

Matkalla menestykseen – Palvelukeskusmallin parhaat käytännöt CASE Finnair

  • Mitä olemme oppineet
  • Mihin palvelukeskusmalli taipuu – vain taivas on rajana
  • Captive model  hyödyt
  • Jatkuvan muutoksen malli

Leela Lepik, Head of Shared Services, Finnair

 

13.30

kahvitauko

13.50

Tehokkuuden ja asiakaskokemuksen parantaminen

  • Hajautetun ja keskitetyn palvelumallin optimointi
  • Tehokkuus ja asiakaskokemus nousuun virtausta parantamalla
  • Ohjelmistorobotiikka asiantuntijatyön kehittäjänä

Tomi Pättö, Toimintoalueen johtaja, OP Keskitetty Palvelutuotanto

14.35
Tulevaisuuden palvelukeskustrendit
  • Mihin suuntaan palvelukeskukset kehittyvät – uuden polven palvelukeskus?
  • Mitä muutos mahdollistaa ja mitä se edellyttää organisaatiolta?
  • Mitä palveluita palvelukeskuksissa tullaan tulevaisuudessa hoitamaan?
  • Mitä palvelukeskusten jälkeen?
 Minna Tormilainen, Senior Manager, Strategy & Operations Consulting, Deloitte

 

15.20

puheenjohtajan yhteenveto

15.30

päivä päättyy