Sammio

Palveluiden hinnoittelu | 24.1.2018 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Tiedätkö kuinka paljon yrityksesi kannattavuus voi parantua, jos palvelun hintaa nostetaan 1%?

Tutkimusten mukaan 1 % hinnankorotuksella saavutetaan keskimäärin 10 – 20% parannus kannattavuudessa. Palveluiden oikea hinnoittelu ja hinnoittelun psykologian tunteminen ovat kannattavan liiketoiminnan perusta.

Innovatiivinen palveluiden hinnoittelu -koulutus antaa valmiudet rakentaa ja kehittää palveluiden hinnoittelua. Hyvin suunniteltu palveluiden hinnoittelu parantaa yrityksen kannattavuutta ja samalla lisää asiakkaiden tyytyväisyyttä. Koulutuksessa opit, miten ostaja arvioi tarjoamasi palvelun hintaa, miten ostajan kokemaa hyötyä palvelusta voidaan arvioida, ja kuinka ostajan kokema hyöty käännetään palvelun hinnaksi. Hinnalla voit myös aktivoida ostajan hinta- tai laatukeskeiseksi. Kurssi tarjoaa työkaluja ja esimerkkejä siitä, miten hinnoitella palvelu ostajalle helposti ostettavaksi ja houkuttelevaksi. Lisäksi kurssilla keskustellaan viimeisimmistä palvelualan hinnoittelutrendeistä ja niiden toimivuudesta.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Johdanto palveluiden hinnoitteluun

  • Mitkä ovat yrityksesi hinnoittelun tavoitteet ja mikä on valittu hinta/laatu-positio markkinoilla?
  • Hintastrategia
  • Arvoperusteinen hinnoittelu – tutkimusten mukaan arvoperusteinen hinnoittelu on ylivoimainen palveluiden hinnoittelussa
  • Hinta/laatu-positio – kaksi case esimerkkiä hinta/laatu-position hakemisesta ja asettamisesta

Keskustelu: Hinta/laatu position määrittäminen

10.15

Kahvitauko

10.30

Hinnoittelun psykologiaa – miten palveluiden ostaja muodostaa hintamielikuvan?

  • Tunnetko ostajasi ja kuinka tärkeä hinta on hänelle?
  • B2C ja B2B ostajien erot ja segmentoinnin tärkeys hinnoittelun näkökulmasta
  • Ostaja on kiinnostunut palvelun arvosta, ei vain hinnasta
  • Referenssihinta – mihin ostaja vertaa tarjoamasi palvelun hintaa?

Case-harjoitus: Referenssihinnan muodostuminen

12.00

Lounas

13.00

Palveluiden hinnoittelun lähtökohdat

  • Millainen palvelun ostajan on helppo ja houkutteleva ostaa?
  • Kokonaispalvelun hinnoittelu vs. erillishinnoittelu
  • Volyymiperusteinen, aikaperusteinen vs. kiinteä hinta
  • Uusia trendejä palveluiden hinnoittelumalleissa

Case-harjoitus: Hinnan perusteiden valinta

14.15

Kahvitauko

14.30

Lopullisen hinnan asettaminen

  • Miten asettaa palvelun lopullinen hinta? Vai tarjotako useampaa eri vaihtoehtoa?
  • Hinnoittelu on sopivien hintaerojen määrittämistä
  • Kuinka tuoda hinta esille?
  • Hinta on myös signaali ja vihje mm. laadusta ja luotettavuudesta

Visiointia ja ajatuksia

16.00

Päivä päättyy

Seuraava toteutus 24.1.2018

Koulutus järjestetään Tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 24.11. asti

1 195 €/ 795 €

Etuhinta 22.12. asti

1 245 €/ 845 €

Normaalihinta

1 295 €/ 895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Seuraavat koulutukset

26. huhtikuuta 2018 Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Saat valmiudet rakentaa ja kehittää hinnoittelua, joka parantaa yrityksen kannattavuutta ja lisää asiakastyytyväisyyttä.

2. Saat uusia näkökulmia palveluiden hinnoitteluun.

3. Opit arvioimaan asiakkaasi kokemaa hyötyä palvelusta.

4. Opit ymmärtämään, miten ostaja arvioi hintaa ja muodosta siitä hintamielikuvan.

5. Saat vinkkejä siihen, miten hintaa voidaan käyttää taktisena välineenä herättämään huomiota tai saamaan ostaja kiinnostumaan palvelun laatuominaisuuksista.

  • Kouluttaja

Outi Somervuori

PhD, kehitysjohtaja, Designtutkimus Helsinki Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus sopii B2B- ja B2C-yrityksen markkinoinnista, hinnoittelusta, tuotekonseptoinnista ja -kehityksestä, myynnistä ja asiakaspalvelusta vastaaville tai näitä alueita kehittäville asiantuntijoille.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

  • Markkinointijohtaja/kehitysjohtaja
  • Hinnoittelujohtaja/asiantuntija
  • Markkinointipäällikkö/asiantuntija
  • Tuotepäällikkö/asiantuntija
  • Kehityspäällikkö/asiantuntija
  • Customer Insight Manager/asiantuntija
  • Myyntipäällikkö/myyjä
  • Koulutus
  • Digi & liiketoiminta