Lean markkinointi | 24. - 25.8.2017 | Taitotalon Kongressikeskus, Helsinki

Epäreilua kilpailuetua liinistä markkinoinnista

Miksi tehdä hitaasti jos voi tehdä nopeasti? Junttaako markkinointiosasto omat ideansa läpi kysymättä loppuasiakkaan mielipidettä?

Perinteinen markkinointi puskee tuotetta tai palvelua maailmalle tyypillisesti vasta siinä vaiheessa, kun se on jo valmiiksi asti hiottu. Se hieroo ja hautoo ideoita, tekee suuria suunnitelmia ja odottaa loputtomia kommentointikierroksia. Liini markkinointi sen sijaan laittaa kädet saveen heti alkumetreillä. Se kuuntelee asiakasta, testaa ketterästi, hyödyntää digikanavien tuottamaa dataa ja mittaa, mikä puree ja mikä ei.

Liinissä markkinoinnissa kyse ei ole pelkästään markkinoinnin vaan koko bisneskentän muuttumisesta. Tulevaisuudessa pärjäävät yritykset, joiden bisnes on asiakaslähtöistä, ketterää ja kustannustehokasta. Onnistumisessa on ennen kaikkea kyse oikeasta asenteesta sekä kyvystä ottaa vastaan palautetta ja suhtautua siihen oppimisen ja kehittymisen välineenä.

Lean markkinointi -koulutus ei ole konsulttihumppaa ja teoriatiedon tykitystä. Koulutus keskittyy käytännön caseihin ja osallistujien omien toimintatapojen kehittämiseen. Tavoitteena on, että osallistujilla on koulutuksen jälkeen suunnitelma, miten viedä oman yrityksen markkinointia liinille levelille.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Mitä on liini markkinointi, ja mitä hyötyä siitä on?

  • Liinin markkinoinnin juuret
  • Miten liini markkinointi eroaa perinteisestä markkinoinnista
  • Kuinka liini yrityksesi on nyt?
10.45

Kahvitauko

11.00

Liinin markkinoinnin malli

  • Mitä on liini markkinointi käytännössä?
  • Miten tuoda liini markkinointi osaksi tuotekehitystä ja myyntiä?
12.00 - 13.00

Lounas

13.00

Kirkasta WHY! Millainen viesti on onnistunut?

  • Miksi yrityksesi on olemassa?
  • Harjoitus: Miten ja mistä yrityksesi viestii asiakkailleen?
14.15

Kahvitauko

14.30

Tunnista asiakas ja kiteytä arvolupaus

  • Kuka on asiakas?
  • Mitä asiakas oikeasti ostaa?
  • Mistä hän meidät löytää?
  • Millainen on hyvä arvolupaus?
  • Harjoitus: Kiteytä yrityksesi arvolupaus
16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Keskiössä asiakas

  • Miten asiakas otetaan aidosti mukaan kehittämiseen?
  • Mikä on MVC?
  • Case-esimerkkejä asiakkaan mukaan ottamiseen
  • Harjoitus: Ideoi MVC-aihio
10.30

Kahvitauko

10.45

Mittaa ja opi

  • Kuinka tuloksia voidaan mitata ja hyödyntää?
  • Case-esimerkkejä mittaroinnista
12.00 - 13.00

Lounas

13.00

Harjoitus: Markkinoinnin mittariston määrittäminen

14.15

Kahvitauko

14.30

Skaalaa onnistumiset ja sitouta fanit

  • Rakenna oma liinin markkinoinnin roadmap
  • Kysymyksiä ja vapaata keskustelua.
16.00

Koulutus päättyy

Seuraava toteutus 24.-25.8.2017

Koulutus järjestetään Taitotalolla Helsingissä, osoitteessa Valimontie 8, 00380 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet »

Koulutuksen hinta

Etuhinta 23.6. asti

1 445 €/ 945 €

Etuhinta 21.7. asti

1 545 €/ 995 €

Normaalihinta

1 645 €/ 1045 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit liinin markkinoinnin mallin ja perusperiaatteet.

2. Opit hyödyntämään liiniä markkinointia tuotekehityksessä.

3. Opit kuuntelemaan ja osallistamaan asiakasta.

4. Kehität mittareita, joiden avulla et tee turhia tekoja.

5. Saat mukaasi runsaasti ideoita ja roadmapin oman markkinoinnin kehittämiseen.

  • Kouluttajat

Taru Kumpulainen ja Johanna Raiskio

Johanna on innostaja, valmentaja ja rakastunut The Lean Startup menetelmiin. Pitchauksen mestari, joka ei päästä asiakkaitaan helpolla. Taru on intohimoinen brändäri ja strategisen viestin kiteyttäjä. Suorapuheinen savolainen syttyy uuden konseptoinnista ja monimutkaisten asioiden yksinkertaistamisesta.

Naiset perustivat ensimmäisen mainostoimiston jo 2000-luvun alkupuolella. Tiet erkanivat muutamia vuosia myöhemmin, mutta ystävyys säilyi. Johanna toimi yrittäjyyden ja markkinoinnin lehtorina Tampereen ammattikorkeakoululla, kunnes perusti The Lean Startup –menetelmiin uskovan valmennusyritys Vapaa pudotus Oy:n. Taru piipahti asiakkaan puolella pöytää alansa johtavassa ohjelmistotalossa ennen kuin vuonna 2015 naiset löivät hynttyyt yhteen uudemman kerran. Syntyi markkinointitoimisto Unfair Lean Marketing, joka työllistää tällä hetkellä kymmenen asiantuntijaa. Yritys kasvaa vauhdilla ja uskoo liinin tekemisen mullistavan koko bisneskentän.

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu yrityksen johdolle, markkinoinnista ja myynnistä vastaaville henkilöille.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

– toimitusjohtaja
– markkinointijohtaja /-päällikkö
– myyntijohtaja /-päällikkö
– viestintäjohtaja/-päällikkö
– projektipäällikkö
– asiantuntija (vastuu tuotekehityksestä, myynnistä tai markkinoinnista)
– kehitysjohtaja/-päällikkö
– tuotekehitysjohtaja/ -päällikkö
– asiakkuus- ja liiketoimintajohtaja/-päällikkö/-vastaava

  • Koulutus
  • ICT