Kriisiviestintä some-ajassa | 14.9.2017 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Älä joudu myrskyn silmään – viesti oikein

Organisaatioita koskevat uhat ovat lisääntyneet sekä muuttaneet muotoaan digitalisoitumisen ja some-ajan myötä. On todellisia vaaratilanteita ja sitten on näennäisiä uhkia, joita ulkopuoliset tahot järjestävät harmiksemme. Yhä useammin uhat tulevat myös talon sisältä – tahattomasti.

Reagointia näihin tilanteisiin vaaditaan välittömästi. Kyvyttömyys viestiä saattaa merkitä yritykselle tai organisaatiolle pahoja liiketoiminnallisia tappioita, maineen menetystä, työpaikkojen menetyksiä, uskottavuuden kadotusta. Brändi, jota on rakennettu huolella ja vaivalla vuosia, saattaa menettää arvonsa yhden päivän aikana.

Moderneja kriisejä ja niissä viestimistä lähestytään valmennuksessa käytännönläheisesti.

  • Minkälaisia uusia kriisiskenaarioita maailman myllerrys, digitalisaatio ja some ovat tuoneet mukanaan ja miten niihin voi varautua?
  • Miten kriisitilanteessa parhaiten priorisoidaan viestintää ja miten eri sidosryhmien tarpeet otetaan huomioon? Mitä eri kanavia on käytössä ja mihin tarkoitukseen ne parhaiten sopivat?
  • Lisäksi käydään läpi keissejä onnistuneista ja epäonnistuneista kriisiviestintätoteutuksista. McDonald’sin viestintäjohtaja kertoo omakohtaisia kokemuksia kriisiviestinnän johtamisesta some-ajassa.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

9.00

Tervetuloa ja esittäytyminen

9.10

Kriisiviestintä some-ajassa: mikä on muuttunut?

  • Organisaation viestintäkulttuuri ja asiantuntijat viestijöinä
  • Kuka kuuluu kohderyhmään?
  • Uusien kanavien haasteet ja mahdollisuudet

Harjoitus, yhteinen purku

 

10.30

Kun kriisi iskee: mitä organisaatiossa silloin tapahtuu?

  • Kriisien luotaus, rajan vetäminen ja päätös toiminnasta
  • Kriisiviestintäprosessin päivitys; jotakin vanhaa ja jotain uutta
  • Johtajuus ja tunteiden hallinta Harjoitus, yhteinen purku
12.00

Lounas

13.00

Kriisiviestinnän muuttuneet skenaariot

  • Case-esimerkkejä elävästä elämästä
  • Miten tilanteisiin voi varautua?
  • Mitä oppia voimme niistä ottaa?

Harjoitus, yhteinen purku

14.30

Case McDonald’s: Kokemuksia ja huomioita kriisiviestinnän johtamisesta

viestintäjohtaja Heli Ryhänen

Kysymykset, keskustelua

16.00

Yhteenveto ja päivä päättyy

Seuraava toteutus 14.9.2017

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 14.7. asti

1 195 €/ 795 €

Etuhinta 11.8. asti

1 245 €/ 845 €

Normaalihinta

1 295 €/ 895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Muut toteutukset

29. marraskuuta 2017 Ilmoittaudu

Koulutuksen jälkeen osallistujat

1. osaavat hahmottaa kriisiviestinnän kenttää uudesta näkökulmasta ja ymmärtävät digitaalisuuden ja somen mukanaan tuomat haasteet organisaation viestinnälle.

2. päivittävät kriisiviestintätietoisuutensa some-aikaan.

3. ymmärtävät eri sidosryhmien tarpeet kriiseissä, miten niitä pitäisi priorisoida sekä mitä kanavia ja työkaluja hyödyntäen.

4. kuulevat paljon esimerkkejä hyvistä ja ei-niin-hyvistä käytännöistä ja tekevät käytännön harjoituksia.

5. osaavat päivittää oman organisaation kriisiviestintäsuunnitelman ja toimintatavat tämän päivän vaatimustasolle.

  • Kouluttaja

Kaija Pohjala

hallituksen puheenjohtaja, Senior Advisor ja Business Coach, VTM, Cocomms Oy

  • Kouluttaja

Johanna Markkanen

toimitusjohtaja, Senior Advisor, KTM, Cocomms Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Koulutus on tarkoitettu yritysten ja organisaation kriisiviestinnästä vastaaville henkilöille sekä heille, joiden työpanos kriisien yhteydessä on organisaatiossa merkittävä.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi viestintä- ja markkinointijohtaja tai -päällikkö, yhteiskuntasuhdejohtaja tai -päällikkö, viestintäsuunnittelija, tiedottaja, sisällöntuottaja, toimitusjohtaja, talousjohtaja, HR-johtaja, kehitysjohtaja, turvallisuusjohtaja tai -päällikkö, tietoturvajohtaja tai -päällikkö, ylimmän johdon assistentti.

  • Tapahtuma
  • Markkinointi & viestintä

Viestintä 2017

Katso paikat ja toteutusajankohdat.

Lue lisää