Sammio

Kriisiä ja viestintää – Tehopäivä kohujen kitkemiseen | 18.4.2018 | Tapahtumahotelli Huone, Helsinki

Kuinka viestiä, kun kriisi leimahtaa? Kriisiviestintäpäivä asiantuntijoille.

Media kertoo viikoittain yrityksistä ja organisaatioista, jotka ovat keskellä mainekriisiä. Näissä tilanteissa taitava viestintä voi pelastaa paljon – ja vastaavasti kompasteleva viestintä pahentaa tilannetta. Seuraukset voit laskea euroissa. 

Katleenan vetämä kriisiviestintäpäivä antaa ammattilaisille moottorisahaakin tehokkaammat työkalut pelastaa tilanne. Koulutus antaa myös rautaiset valmiudet viestiä oikein silloinkin, kun kriisi on kiivaimmillaan. 

Koulutuksen jälkeen tunnet kriisinhallinnan eri lajit, osaat analysoida ja säädellä toimintaasi kriisitilanteessa ja toimit oikein median kanssa. Koulutus sisältää lyhyitä luentoja, runsaasti elävän elämän esimerkkejä, paljon keskustelua ja pieniä harjoituksia. 

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

8.30

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

9.00

Miten kriisi ja kohu syntyvät? 

  • IIKK-malli; vaiheet ja niiden tunnistaminen 
  • IIKK-mallin eteneminen ja nopeus 
  • runsaasti aitojen keissien analyysiä 
10.15

Kahvitauko

10.30

Kriisinhallinnan 9 lajia

  • eri kriiseissä pitää osata valita eri toimintatavat
  • analysoi, ennen kuin toimit
  • väärät toimintamallit kumoavat toisensa

Harjoitus: ryhmätyö kriisikeissistä: mitkä keinot otat käyttöön?

Mikä on nolouden nelikenttä? 

  • kriisiviestinnässä on iso riski toimia väärin, jolloin syntyy maineriski 
  • opettele tunnistamaan tilanteet ja niiden vaatimat reagointimallit 
  • kaikki keinot eivät sovi kaikkiin tilanteisiin 
12.00

Lounas

13.00

Retoriikan kehät ja oma rooli 

  • Oma roolisi vaikuttaa siihen, mitä viestintäkeinoja saat käyttää
  • Opettele tunnistamaan muuttuva roolisi
  • Epistä! Vastapuoli valehtelee!

Mikä ero on lehtihaastattelussa, radiohaastattelussa ja tv-haastattelussa 

  • Livenä vai nauhalle?
  • Katseen suunta kertoo kiinnostuksesta
  • Radiokin on nykyään visuaalinen
  • Lehtijutun tarkistaminen

Harjoitus: ryhmätyö katseen suunnasta ja kehon kielestä

14.15

Kahvitauko

14.30

Viisi kriisiviestinnän sudenkuoppaa 

  • Käymme läpi viisi sellaista kriisiviestinnän sudenkuoppaa, jotka istuvat parhaiten osallistujaprofiiliin. 
  • Jokainen vinkki on konkreettinen ja heti hyödynnettävissä. 

Syventävää keskustelua päivän teemoista 

16.00

Päivä päättyy

  • Treenejä, keissejä ja keskustelua 

Seuraava toteutus 18.4.2018

Koulutus järjestetään Tapahtumahotelli Huoneella, Helsingin Jätkäsaaressa, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet.

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 16.2. asti

1 195 €/ 795 €

Etuhinta 16.3. asti

1 245 €/ 845 €

Normaalihinta

1 295 €/ 895 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit ymmärtämään, miten kriisit syntyvät ja kehittyvät.

2. Osaat ehkäistä kriisejä ja viestimään kriisin keskellä.

3. Opit soveltamaan kriisinhallinnan eri lajeja.

4. Osaat valitat oikean viestintätavan median mukaisesti.

5. Tiedät kuinka välttää kriisiviestinnän pahimmat virheet.

  • Kouluttaja

Katleena Kortesuo

Suomen kallein siivooja, Katleena Kortesuo Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu:

Koulutus on tarkoitettu ensisijaisesti organisaatioiden niille asiantuntijoille, jotka esiintyvät mediassa ja toimivat asiakasrajapinnassa. Koulutus sopii myös muille asiantuntijoille, joilla on organisaatiossa viestintävelvollisuus ja joihin kohdistetaan viestintäodotuksia. 

Koulutuksen osallistujat ovat esimerkiksi:

  • toimitusjohtajia
  • johtoryhmän jäseniä
  • viestintävastuullisia asiantuntijoita
  • hallituksen jäseniä
  • viestintävastaavia ja viestintätiimiläisiä
  • asiakaspalvelupäälliköitä
  • Tapahtuma
  • Markkinointi & viestintä

Viestintä 2018

21. - 22.3.2018
Lue lisää
  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä