Innostava työntekijäkokemus – yrityksen kilpailukyvyn rakentaja | 19. - 20.4.2017 | Tapahtumatalo Bank, Helsinki

Työntekijäkokemus voi olla innostava tai lannistava. Kumman haluat siirtyvän asiakaskokemukseksi?

Työstä innostuminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan aikaisemmin. Työntekijät ovat merkittävässä roolissa yrityksen maineen ja työnantajamielikuvan luomisessa. Työstään innostunut ihminen luo tutkitusti hyviä asiakaskokemuksia, on tuottavampi, innovatiivisempi ja sitoutuneempi. Innostava työntekijäkokemus ei kuitenkaan synny sattumalta – sitä pitää johtaa, kehittää ja mitata. Jokaisella yrityksellä on mahdollisuus luoda yrityskulttuurista työntekijäkokemuksen kautta kilpailuetu, jota ei voi kopioida.

Koulutuksen tarkoituksena on laajentaa ymmärrystä, mistä syntyy työntekijäkokemus, miten sitä voi johtaa ja kehittää systemaattisesti, mitkä ovat sen vaikutukset ja miten työntekijäkokemusta voi mitata. Koulutuksen sisällössä on vankka ote tieteeseen sekä käytännön kokemuksiin. Työntekijäkokemusta ei käsitellä vain yrityksen sisäisenä asiana, vaan se nähdään ennen kaikkea asiakaskokemuksen ja brändin kannalta merkittävänä tekijänä. Koulutus on käytännönläheinen. Teemme paljon harjoituksia ja tutustumme eri työkaluihin ja hyväksi todettuihin metodeihin.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Mistä syntyy työntekijäkokemus ja miksi siihen kannattaa panostaa?

  • Tieteellinen näkökulma – mistä syntyy työntekijäkokemus?
  • Poimintoja maailmalta ja suomalaisen työelämän tutkimuksesta
  • Mistä syntyy aito innostus?
  • Mitkä ovat innostuneen työntekijäkokemuksen vaikutukset?
  • Case-esimerkki
10.15

Kahvitauko

10.30

Työntekijäkokemus ja strategia

  • Ydinstrategia, brändi ja työntekijäkokemus – työntekijäkokemusstrategia
  • Miksi yrityksen ”suurempi tarkoitus” on niin tärkeä?
  • Työkaluja tarkoituksen löytämiseksi ja arvioimiseksi – käytännön harjoitus
12.00

Lounas

13.00

Arvoilla johtaminen

  • Arvot – sanahelinää vai oikeita käytäntöjä?
  • Case-esimerkkejä – kun arvot ohjaavat aidosti toimintaa
  • Miten arvot saadaan elämään yrityksen sisällä ja asiakasrajapinnassa?

Arvoista käytänteitä -harjoitus

14.15

Kahvitauko

14.30

Tunneilmaston johtaminen

  • Mitä on tunteiden johtaminen?
  • Miksi tunteiden johtaminen on tärkeää?
  • Miten tunteita ja koko tunneilmastoa voi johtaa?
  • Mitä HR voi tehdä tunneilmaston parantamiseksi?
  • Käytännön harjoitus
16.00

Ensimmäinen koulutuspäivä päättyy

2. päivä

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Työntekijäkokemuksen mittaaminen

  • Sitä johdetaan, mitä mitataan
  • Case-esimerkki työntekijäkokemuksen mittaamisesta (kvantitatiivinen mittaus)
  • Miten mitata kvalitatiivisesti?
  • Tutkimustulosten implementointi
  • Kokemusten jakaminen eri henkilöstömittareista
10.15

Kahvitauko

10.30

Työntekijäkokemuksen kehittäminen & organisaatiomuotoilu

  • Prosessi: ymmärrä nykytila – tavoite – luo, sitouta, osallista – linjaa – elä todeksi – ylläpidä, mittaa kehitä
  • Osallistaminen kaiken ytimessä – keinoja ja keissejä (online, offline)
  • Harjoitus osallistamisesta ja yhteenkuuluvuuden tunteen kasvattamisesta
12.00

Lounas

13.00

Ryhmätyö: Miten kehittää yritys x:n työntekijäkokemusta?

  • Harjoituksen lähtökohdaksi yritys x:n nykytila-analyysi työntekijäkokemuksesta
14.15

Kahvitauko

14.30

Ryhmätöiden purku ja yhteenveto

  • Ryhmät esittävät nykytila-analyysin perusteella työntekijäkokemuksen kehittämisstrategian: nykytila – tavoite – sitouttamissuunnitelma – mittaaminen ja kehittäminen
  • Keskustelu ryhmätöistä
  • Loppukeskustelu: Kuinka kotiutan työntekijäkokemuksen kehittämisen omaan organisaatiooni?
16.00

Koulutus päättyy

Seuraava koulutus 19.–20.4.2017

Koulutus järjestetään Tapahtumatalo Bankissa, Helsingin keskustassa, osoitteessa Unioninkatu 20, 00130 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet »

Hinnat

Yksityinen sektori / Julkinen sektori

Etuhinta 17.2.

1 445€ / 945€

Etuhinta 17.3.

1 545€ / 995€

Normaalihinta

1 645€ / 1 045€

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Opit, mitkä tekijät vaikuttavat innostavan työntekijäkokemuksen syntymiseen.

2. Ymmärrät, miksi työntekijäkokemukseen kannattaa panostaa ja saat siten argumentteja johdon vakuuttamiseksi.

3. Ymmärrät, miten työntekijäkokemus vaikuttaa asiakaskokemukseen, jolloin syntyy kilpailuetua.

4. Saat konkreettisia työkaluja ja metodeita, kuinka työntekijäkokemusta voi johtaa, kehittää ja mitata nykyaikaisin keinoin.

5. Saat laajempaa ymmärrystä brändin roolista työntekijäkokemuksen kehittämisessä.

  • Kouluttajan titteli

Anna Kärävä

Partneri, työntekijäkokemuksen valmentaja ja asiantuntija, Human@Work

People Power Strategist, Co-founder, People2Join

Koulutus on tarkoitettu niille HR-ammattilaisille, jotka haluavat kehittää työntekijäkokemuksesta kilpailuetua nykyaikaisin metodein.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

  • HR-johtaja
  • HR-päällikkö
  • HR Partnerit
  • HR-asiantuntija
  • Kulttuurijohtaja
  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä