Digital 360 Express | 17.5.2017 | Huone Tapahtumahotelli, Helsinki

Digitalisoi johtamisesi

Mitä digitalisaatio tarkoittaa liiketoiminnan eri osa-alueilla? Taloushallinnon prosessit automatisoituvat, digi muuttaa sekä organisaation henkilöstötarpeita että työn merkitystä ja markkinointi kohtaa uusia haasteita muuttuvan asiakaskäyttäytymisen myötä. Johdon tehtävä on varmistaa, että digitalisaation suuntaviivat on synkronoitu ja tarvittavat toimenpiteet tiedossa läpi organisaation. Digitalisaatioon reagointi ei tarkoita yksittäisiä asioita vaan kokonaisvaltaista toimintamallia.

Digital 360 Express tarjoaa 360 asteen katsauksen digitalisaatioon, sen vaikutuksiin, vaatimuksiin ja mahdollisuuksiin liiketoiminnan eri osa-alueilla. Koulutusohjelma vastaa johtajien kehittymistarpeeseen nopeasti digitalisoituvassa maailmassa ja tarjoaa tietoa digitalisaation vaikutuksista läpi organisaation. Tavoitteena on vastata kysymykseen: Kuinka organisaationi voi säilyttää kilpailukykynsä digitalisaation aikakaudella?

Lyhytkestoinen koulutusohjelma antaa osallistujille tietoa paitsi eri liiketoiminta-alueiden kehityssuunnista myös vaadituista toimenpiteistä. Valmentajina toimivat Suomen johtavat asiantuntijat. Jokainen osallistuja rakentaa koulutuksen aikana oman näkemyksensä digitalisaation mahdollisuuksista ja luo suunnitelman asian edistämiseen omassa yrityksessä. Kuulet koulutuksessa niin parhaita käytäntöjä, konkreettisia esimerkkejä kuin muiden osallistujien näkemyksiä digitalisaatiosta.

Osallistujat saavat koulutukseen osallistumisesta ja kaikkien kehitystehtävien suorittamisesta Digital 360 Express -koulutustodistuksen.

Koulutuksen päiväohjelma

Pidämme kahvitauot sopivissa väleissä aamu- ja iltapäivällä.

1. päivä, 15.3.2017: Digitaalisen transformaation johtaminen (Ville Tolvanen, Digitalist Network)

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00-10.15

Digitalisoituvan maailman muutokset ja mahdollisuuksien tunnistaminen

  • Mikä muuttuu, miksi ja miten? Missä mennään ja mitä seuraavaksi tapahtuu?
10.30-12.00

Digistrategiasta totta

  • Näin luot yrityksellesi digivision, -strategian ja -toimintasuunnitelman
12.00-13.00

Lounas

13.00 - 16.00

Transformaation johtaminen

  • Mikä on omistajan, hallituksen ja johdon rooli digitalisaation edistämisessä?
16.00

Päivä päättyy

2. päivä, 20.4.2017: Digitalisaatio ja HR (Eva Tuominen, Deloitte)

8.30-9.00

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00-10.15

Teknologiset ja sosiaaliset murrokset ja niiden vaikutus työvoimaan

  • Mitkä ovat eri toimialojen työvoimatarpeisiin vaikuttavat megatrendit?
  • Miten digitalisaatio ja muut teknologiset muutokset samaan aikaan mahdollistavat ja pakottavat organisaatioita muuttamaan toimintamalliaan ja organisaatiotaan?

Harjoitus: Analyysi oman organisaationi työvoimantarpeeseen vaikuttavista tekijöistä

10.30-12.00

Minkälaista HR:n tukea liiketoiminta tarvitsee onnistuakseen liiketoimintamallin murroksissa?

  • Onko meillä oikeanlainen organisaatiorakenne?
  • Onko meillä oikeanlaiset osaajat, palkkausmallit, palkitsemismallit ja osaamisen kehittämisen mallit?
  • Pystyykö meidän HR tukemaan suurten ja jatkuvien muutosten läpivientiä organisaatiossamme?

Harjoitus: SWOT-analyysi oman organisaation HR:n kyvykkyydestä

12.00-13.00

Lounas

13.00-14.15

Miten työympäristö ja henkilöstöhallinto digitalisoituu?

  • Mitä SSMAC-teknologiat tarkoittavat työvoimanhallinnan ja henkilöstöjohtamisen alueilla?
  • Mitkä ovat digitalisaation uhat ja mahdollisuudet henkilöstötyössä?
14.30-16.00

Miten HR:n kehityshankkeet toteutetaan?

  • Miten suunnitellaan onnistunut transformaation tiekartta (organisaatio/HR/työvoimanhallinta tai jokunäiden osa-alue)?
  • Mitä tarkoittaa ketteryys ja palvelumuotoilu työntekijäkokemuksen kehittämisessä?

Harjoitus: Rakenna oman organisaatiosi kehityssuunnitelma

Visiointia ja villejä ajatuksia

16.00

Päivä päättyy

3. päivä, 17.5.2017: Digitalisaatio ja taloushallinto (Tero Salminen ja Sanna Kaarlejärvi, Efima)

8.30-9.00

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

09.00-10.15

Digitaalinen taloushallinto – muutoksen iso kuva

  • Mikä muuttuu, mikä ei?
  • Ekosysteemin muutos
  • Muutosten vaikutukset organisaatioissa
  • Työntekijöiden ja johtamisen näkökulmat: työn, tekemisen ja toimenkuvien muuttuminen
10.30-12.00

Taloushallinnon trendejä

  • Digitaalisen taloushallinnon tilanne sekä kehityshankkeita Suomessa ja maailmalla
  • Maksuliikenteen ja verkkolaskutuksen kehittyminen ja markkinamuutos
  • Robotiikka ja keinoäly
  • Maksuliikenne
  • Käyttäjäkokemusten merkitys ja mobiilityö
12.00.-13.00

Lounas

13.00-14.00

Taloushallinnon kehittäminen

  • Prosessien, järjestelmien ja organisoinnin kehittäminen
  • Kehittämisen välineet
  • Strategialähtöinen kehittäminen, tavoiteasetanta ja mittarointi
14.00-15.00

Talousjärjestelmien muutos ja pilvipalveluiden mahdollisuudet

  • Integroidut järjestelmät ja integroitu taloushallinto
  • BI ja analytiikka
  • Robotiikka ja keinoäly
15.00-16.00

Taloushallinnon organisoinnin mahdollisuudet ja työn muuttuminen

  • Työn muuttuminen
  • Toiminnan verkostoituminen
  • Ulkoistuspalvelut vs. oma talousosasto
  • Itsepalvelu vs. talousosaston tuottama palvel
16.00

Päivä päättyy

4. päivä, 7.6.2016: Digitalisaatio ja markkinointi (Kati Keronen, Differo)

8.30-9.00

Aamukahvi ja ilmoittautuminen

09.00-10.15

Mitä johdetaan kun johdetaan markkinointia?

  • Digitaalisella ajalla valtikka on asiakkaalla – tämän pitää näkyä myös markkinoinnin johtamisessa
  • Tarvitsemme asiakkaitamme vielä seuraavallakin kvartaalilla – menestyjä yhdistää pitkäntähtäimen stra-tegiset suunnat vahvaan taktiikkaan
  • Kun kaikki markkinoivat niin kukaan ei markkinoi? Miten rakentaa voimaannuttava ja vaikuttava kulttuuri, jossa jokaisesta tulee markkinoija omasta halustaan?

Harjoitus: Kaikki lähtee vahvuuksista ja niiden tuottamasta arvosta asiakkaalle – tunnistatko omasi?

10.30-12.00

Miten organisaatiolähtöinen puhe käännetään asiakaslähtöiseksi?

  • Digitaalisella ajalla olet asiakkaalle kiinnostava vain kun olet hänen ihollaan
  • Olemme organisaatiokeskeisempiä kuin kuvittelemme – katsaus tutkimustuloksiin
  • Ratkaisiko hinta todella kaupan?
  • Asiakkaalle myydään idea ja merkitys, ei koko arsenaalia

Harjoitus: 5 minuuttia aikaa luoda 2 minuutin asiakaslähtöinen esittely organisaatiostasi

12.00.-13.00

Lounas

13.00-14.15

Miten erottua?

  • Digitaalisella ajalla kohinasta erottuminen on elintärkeää – näin sen teet
  • Kannattaako todella satsata markkinointiin, jossa ei puhuta suoraan tuotteesta tai palvelusta? Tutkimus-tuloksia ja case-kimara.
  • Parhaat vinkit organisaatiosi erottavan tekijän löytämiseen.

Harjoitus: Erottavan tekijän etsiminen

14.30-16.00

Idea hyvä, mutta miten se viedään käytäntöön digitaalisessa ajassa?

  • Näin löydät oikeat henkilöt, työkalut ja kanavat
  • Suurin muutos on asenteessa ja tavoissa toimia
  • Tiekartta: Askeleet onnistumiseen

Brainstormaus: Visiointia ja villejä ajatuksia käytännön toteutuksesta

16.00

Päivä päättyy

Seuraava toteutus 15.3.–7.6.2017

Koulutus koostuu neljästä teemapäivästä keväällä 2017. Koulutus järjestetään Huone Tapahtumahotellilla, osoitteessa Länsisatamankatu 16, 00180 Helsinki. Katso koulutuspaikan sijainti ja saapumisohjeet »

Koulutuspäivät:

    • 1. päivä, 15. maaliskuuta 2017
    • 2. päivä, 20. huhtikuuta 2017
    • 3. päivä, 17. toukokuuta 2017
    • 4. päivä, 7. kesäkuuta 2017

Koulutuspäivien teemoina ovat digitaalisen transformaation johtaminen, henkilöstöjohtaminen, taloushallinto ja markkinointi. Teemoja lähestytään Suomen johtavien asiantuntijoiden johdolla keskustellen ja käytännönläheisesti. Jokaisen koulutuspäivän päätteeksi osallistujat saavat päivän teemoihin liittyvän kehitystehtävän, jonka suorituksesta he saavat palautetta kouluttajalta.

Kaikkiin koulutuspäiviin osallistuneet ja kaikki kehitystehtävät suorittaneet osallistujat saavat koulutusohjelman päätteeksi Digital 360 Express -koulutustodistuksen.

Hinnat

Koko tapahtuma

Etuhinta 27.1. asti

2 450 €

Etuhinta 24.4. asti

2 650 €

Normaalihinta

2 850 €

Hintaan lisätään alv 24 %. Hintaan sisältyvät sähköiset materiaalit, kahvit ja lounaat. Seminaarimaksun laskutamme ilmoittautumisen saatuamme.

Ilmoittaudu

Miksi osallistua:

1. Ymmärrät digitalisaation vaikutukset, vaatimukset ja kehitystrendit liiketoiminnan jokaisella osa-alueella. Muodostat kokonaisvaltaisen ymmärryksen digitalisaatiosta koko organisaation laajuudelta.

2. Tiedostat, millaisia toimenpiteitä digitalisaatio ja teknologiset murrokset edellyttävät niin strategian, henkilöstöjohtamisen, taloushallinnon kuin markkinoinnin kannalta.

3. Hahmotat digitalisaation trendit ja kehityskulun – tiedät, mikä on jo muuttunut ja mitä on vielä tulossa.

4. Saat työkaluja ja ideoita digitalisaation edistämiseen ja muutoksen johtamiseen omassa organisaatiossasi.

5. Saat koulutusohjelman ja kehitystehtävien suorittamisesta Digital 360 Express -koulutustodistuksen.

  • Kouluttaja 15.3.2017

Ville Tolvanen

digitalisti ja Digitalist Network -verkoston perustaja

  • Kouluttaja 20.4.2017

Eva Tuominen

Director, Human Capital, Deloitte Finland

  • Kouluttaja 17.5.2017

Tero Salminen

toimitusjohtaja, Efima Oy

  • Kouluttaja 17.5.2017

Sanna Kaarlejärvi

Partner, CFO, Efima Oy

  • Kouluttaja 7.6.2017

Kati Keronen

kehitysjohtaja, Differo Oy

Kenelle koulutus on tarkoitettu?

Digital 360 Express on tarkoitettu organisaatioiden avainhenkilöille, jotka tarvitsevat tietoa digitalisaation vaikutuksista ja toimenpiteistä ja haluavat kehittää organisaationsa kilpailukykyä digitalisaation aikakaudella. Koulutusohjelma on suunnattu ensisijaisesti johtajille ja päälliköille.

Tittelisi/työnkuvasi voi olla esimerkiksi:

  • toimitusjohtaja
  • CDO tai muu organisaation digitaalisesta kehityksestä vastaava henkilö
  • tietohallintopäällikkö/-johtaja
  • liiketoimintajohtaja/-päällikkö
  • kehitysjohtaja/-päällikkö
  • asiakkuusjohtaja/-päällikkö
  • myyntijohtaja/-päällikkö
  • HR-johtaja/-päällikkö
  • markkinointijohtaja/-päällikkö
  • talousjohtaja/-päällikkö
  • Koulutus
  • Markkinointi & viestintä
  • Koulutus
  • ICT
  • Tapahtuma
  • Rahoitus
  • Koulutus
  • Digi & liiketoiminta