Digital Business Day 2018 | 6.2.2018 | Scandic Park, Helsinki

Ohjelma

Viime tapahtuman ohjelma 17.1.2017

8.30

Ilmoittautuminen aukeaa
Nauti aamupalaa, verkostoidu ja tutustu tulevaisuuden ratkaisuihin

9.00

Tervetuloa Digital Business Day 2017 –tapahtumaan!

Jani Niipola, toimittaja ja tuottaja, Kauppalehti @janiniipola

9.05

FIRST THINGS FIRST 
Digital Mindset – How Technology becomes Nature

Dr. Koert van Mensvoort, Director and Founder of Next Nature Network @Mensvoort

  • People before Technology – Tools to change your perspectives
  • How to question the business as usual?

Interactive paint, medical candy, lab grown meat and the Twitter tooth are a just few of the products that might hit the shelves in the future. Dr. Van Mensvoort designs speculative products to provoke debate on the new technologies that are transforming our lives. Our technological environment has become so complex, omnipresent and autonomous that it becomes a nature of its own. Yet, despite our deep-rooted relationship with technology, most of us are still relatively unaware of how new technologies are introduced, accepted or discarded within our society. Dr. Van Mensvoort will show how technology becomes nature in seven steps and what can we learn from that.

9.45

Digitalisaation vaikutukset – 4 näkökulmaa

Hanna Nikkilä, johtaja, julkishallinto, Microsoft @HannaNikkila @MicrosoftOy

  • Organisaation työntekijöiden osallistaminen
  • Asiakaskohtaaminen ja vuorovaikutus
  • Toiminnan tehostaminen ja tehokkuus
  • Kasvu
10.10

Aamupäivän tauko
Virvokkeet, verkostoituminen ja tutustuminen tulevaisuuden ratkaisuihin

10.40

NEXT STEP & THE WAY TO  SUCCESS
Asiakkaan kokemus onnistuneen digitalisoinnin ytimessä

Pekka Puustinen, Chief Customer Officer, Ilmarinen

  • Miten rakennat kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen, joka palvelee asiakasta ja antaa kasvuvoimaa?
  • Asiakaskokemuksen turvaaminen monikanavaisessa ympäristössä
  • Miten ennustat asiakkaan suhtautumista uusiin arvolupauksiin?
11.10

TÖRMÄYTYS
Asiakas vuonna 2025

  • Mitä tuotteita ja palveluita asiakas kaipaa? Mitä asiakaskokemukselta odotetaan vuonna 2025

Keskustele ja testaa ajatuksiasi digitalisaatiosta muiden osallistujien kanssa. Haasta ja tule haastetuksi.

11.45

Lounas

Lounaan jälkeen siirrymme Digipoluille, jotka kertovat meille käytännön toteutuksista ja toimista. Kuule rohkeita tekijöitä, jotka näkivät tilaisuutensa ja keksivät itsensä uudelleen – tai kokonaan!

Digipolku 1
Markkinointi

Puheenjohtaja: Jani Niipola, toimittaja ja tuottaja, Kauppalehti @janiniipola

Digipolku 2
Palvelut ja julkinen sektori

Puheenjohtaja: Vesa Ilmarinen, digitalisaatiokonsultti, Katalysti Oy @vesailmarinen

12.45-13.05

CASE KESKO
Asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittäminen digin ja datan avulla

Minna Vakkilainen, VP, Head of Analytics & Customer Data, Kesko

  • Kohdennettu, asiakastietoon perustuva markkinointi
  • Miten hyödynnämme dataa?
  • Raja yksityisen ja personoidun palvelun välillä
  • Miten tästä eteenpäin?

 

 

 

 

 

CASE Terveyskylä
Palvelujen digitalisoimisesta kasvun tielle

Sirpa Arvonen, Project Director, Terveyskylä-hanke

  • Paikallisesta ja yleisestä kansainväliseen ja kohdennettuun
  • Miten tunnistaa tarve ja tapa?

Terveyskylä on erikoissairaanhoidon asiantuntijoiden yhdessä potilaiden ja monitieteellisten osaajien kanssa kehittämä verkkopalvelu. Terveyskylä tarjoaa tietoa ja tukea kansalaisille, digitaalisia ratkaisuja ja älykkäitä sovelluksia potilaiden palvelupolulle sekä työkaluja ammattilaisille. Terveyskylää rakennetaan HUS:n koordinoimana ja Suomen kaikkien yliopistollisten sairaanhoitopiirien yhteistyönä Virtuaalisairaala 2.20- hankkeessa.

13.10-13.30

Mediaostamisen automatisaatio

Johanna Vartiainen, Johtaja, digimainonnan palvelut ja kehitys, Alma Media

CASE Digitaalinen Helsinki
Ketterää digitaalista kehittämistä

Ville Meloni, ohjelmapäällikkö, Helsingin kaupunki @villemeloni

  • Miten kankea julkinen sektori muutetaan ketterän kehittämisen polulle?
  • Vaikutukset työtapoihin ja rooleihin

 

13.35-14.05

CASE VIAPLAY
Co-creating Success with Digital Customer Service

Tomas Yangby, Head of Customer Service & Insights, Viaplay/MTG & Jarkko Kemppainen, Chief Technology Officer, Symbio @symbiofinland

  • Adopting the benefits of digitalization in customer care
  • From 5 word strategy to successful digital customer care culture and service with focus on customer experience
  • Successful transformation in ROI and CX

CASE Finlayson
Perinteisen olemassa olevan toiminnan uudelleen määrittäminen ja asemointi

Jukka Tukiainen, Chief Digital Officer, Finlayson

  • Miten tunnistat oikean hetken ja oikean tavan?
  • Oikean hetken tultua, miten pidät toiminnan ja kehityksen niin ketteränä, että se voi jatkossa muokkautua tarvittavan ketterästi ja nopeasti?

 

 

 

14.10-14.30

CASE Wolt

Kuinka luoda digitaalinen asiakaskokemus tyhjästä – 7 oppituntia Woltista

Juhani Mykkänen, perustaja, kehitysjohtaja, Wolt @mykkanen

Kotimainen ruoan tilaus- ja toimituspalvelu Wolt on kasvanut vain kahdessa vuodessa yritykseksi, jonka mobiilisovelluksella on yli neljännesmiljoona rekisteröitynyttä käyttäjää. Wolt työllistää 70 ihmistä ja 700 lähettiä, toimii kolmessa maassa ja myy ruokaa kymmenillä miljoonilla euroilla vuodessa. Wolt on palkittu niin Applen kuin Wired-lehden toimesta ja voittanut niin Vuoden yritys- kuin Vuoden startup -palkinnot.

CASE Lassila & Tikanoja
Miten digipalvelulla luodaan parempaa asiakaskokemusta?

Ville Simola, Digimentalisti, Lassila & Tikanoja @smolaholic

 

 

14.30

Iltapäivän tauko Iltapäivän tarjoilut, verkostoituminen ja tutustuminen tulevaisuuden ratkaisuihin

15.00

Byroslaviasta Digislaviaksi  – digitalisoituva julkinen hallinto

Nina Nissilä, digijohtaja, Valtiokonttori @NinaNissila

15.25

Pilvipalvelut mahdollistavat uuden kultasuonen löytämisen!

Mikael Puittinen, Chief Technology Officer, SC5 @mpuittinen @sc5io

  • Miten liiketoimintapotentiaali saavutetaan, kun yritys tavoittelee digitalisaation avulla uusia asiakkaita ja uusia palveluita
15.50

KEYNOTE Tekoälyn ja lisätyn todellisuuden vaikutukset digitaaliseen asiakaskokemukseen ja markkinointiin

Jufo Peltomaa, sarjayrittäjä, luennoitsija @JufoPeltomaa

Miltä tulevaisuus näyttää tekoälyn ja lisätyn todellisuuden valtakaudella? Miten tekoälyllä kuratoidaan sisältöä ja kohdennetaan markkinointia? Miten asiakaskokemus muuttuu?

16.25

Päivän yhteenveto

Jani Niipola, toimittaja ja tuottaja, Kauppalehti

16.30

Tapahtuma päättyy