Assistentti Forum 2017 – Syysstartti | 29. - 30.8.2017 | Finlandia-talo, Helsinki

Ohjelma

1. päivä - 29.8.2017

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Nina Aunula, Executive Assistant, Legal, Corporate Affairs and Compliance

9.10

KEYNOTE: Assistentin työ tulevaisuudessa mitä kohti olemme menossa?

  • Assistentin työn muutoksesta – ja jopa loppumisesta – puhutaan jatkuvasti. Mikä on totta, ja mikä vain huhupuhetta? Miltä assistentin työnkuva näyttää vuonna 2050? Kuinka omaa osaamista kannattaa kehittää, ja korvaako robotti assistentin? Puheenvuoro luotaa katseen tulevaisuuteen ja assistentin työn kehityskulkuun. Kuulet luovia, todennäköisiä ja villejäkin visioita siitä, mitä assistentin työ tulee olemaan ei niin kaukaisessa tulevaisuudessa.

Johannes Koponen, teemajohtaja, DemosHelsinki

10.00

Kahvitauko

10.20

CASE: Verkostoista voimaa työelämässä, Ompeluseura

  • Kuinka verkostoilla voi saavuttaa enemmän työelämässä – niin itselle kuin muille?
  • Pienen piirin some-liikkeestä kansalliseen suosioon – miksi Ompeluseura on niin suosittu?
  • Mitä naisten työelämäverkosto on konkreettisesti poikinut?

Maria Teikari, palvelujohtaja, Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ry

Milla Halme, viestintäpäällikkö, SOSTE Suomen sosiaali ja terveys ry

11.10

Assistentin modernit työvälineet

  • Aidosti omaa työtä helpottavien teknologioiden ottaminen haltuun kannattaa!
  • Modernien teknologioiden hyödyntäminen assistentin työssä

Sari Soinoja, O365 Artist, Sininen Meteoriitti

12.00

Lounas

13.00

Istuminen tappaa ja 5 muuta havaintoa työhyvinvoinnista  näin jaksat paremmin hektisessä työelämässä

  • Työelämä vaatii yhä enemmän – mikä ratkaisee työssä jaksamisessa?
  • Kotiinviemisiä konttorille – vinkit parempaan työhyvinvointiin

Arto Pesola, liikuntafysiologi ja tutkimuspäällikkö, Jyväskylän yliopisto

13.50

Kahvitauko

14.10

CASE: Ässä-assareita ja motivaatiorekrytointia

  • Parempaa assistenttirekrytointia – kuinka se tehdään ja miksi sitä tarvitaan?
  • Valmennuksella ja mentoroinnilla kohti kukoistusta – motivaatio ratkaisee!

Satu Lappalainen, toimitusjohtaja, Minjon Oy

14.55

Tee itsesi näkyväksi – kuinka saavutan enemmän vaikuttavan viestinnän keinoin?

  • Työelämän tilanteet, jotka vaativat vaikuttavaa viestintää
  • Kuinka otan paikkani työyhteisössä vaikuttavan viestinnän avulla?
  • Miten saan arvostusta assistenttina? Kuinka voin viestinnän keinoin saada enemmän?

Unna Lehtipuu, toimitusjohtaja, viestintävalmentaja ja tietokirjailija, Framilla

15.40

Puheenjohtajan yhteenveto

15.50

Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä - 30.8.2017

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

Tervetuloa! Puheenjohtajan avaus

Kaija Pitkäniemi, henkinen valmentaja, puhuja, kirjoittaja, Intuitivo

9.10

Digitalisaatio muutosvoimana – assistentin on hyvä valmistautua tulevaan

Digitalisaatiovirta on loputon, minkä myötä myös digiähky kasvaa helposti. Kaikki digitalisoituu, mutta mikä on omien työtehtävien kannalta oikeasti relevanttia? Miten digitalisaatio vaikuttaa liiketoimintaan? Mitkä ovat tärkeimmät seurattavat lähitulevaisuuden trendit? Mistä niissä on kyse?

Anna Nurkse, Digital Officer, hasan & partners

10.00

Kahvitauko

10.20

Tietosuoja assistentin työssä

  • Tietosuoja-asetus tiukentaa henkilötietojen käsittelyä
  • Kuinka tietosuoja-asetus näkyy assistentin jokapäiväisessä työssä?

Anna Paimela, lakimies, Iconics Consulting Oy

11.10

Assistentti ja uuden työn muodot

  • Miten työnteko muuttuu?
  • Ei ole etätyötä ja työtä – on erilaisia tapoja organisoida työtä
  • Työnteon onnistumisen edellytykset ja osaaminen
  • Miten kehittää omaa osaamista?
  • Digitaalisen työympäristön vaikutukset stressiin

Ulla Vilkman, Senior Consultant, Leadership & HRD, Master Suomi Oy

12.00

Lounas

13.00

WORKSHOP: Rähinä Reteaming -klinikka

  • Loukkaantumiset ja erimielisyydet ovat väistämätön osa inhimillistä kanssakäymistä, myös työpaikoilla. Oleellista ei ole konfliktien välttely, vaan tapa, jolla ne puretaan. Reteaming Rähinä -klinikalla käydään läpi ratkaisukeskeisiä tapoja sovitella työpaikalla syntyviä konflikteja.

Anna Perho, toimittaja, valmentaja ja puhuja

Jenni Kokander, näyttelijä ja koomikko

14.50

Kahvitauko

15.00

KEYNOTE: Itsensä johtaminen on modernin työelämän avaintaito

  • Kuinka itsensä johtaminen vaikuttaa koko työyhteisöön?
  • Miten johdan itseäni, ajatuksiani ja tunteitani ollakseni proaktiivisempi?

Harri Gustafsberg, valmentaja ja tietokirjailija

15.40

Puheenjohtajan yhteenveto

15.50

Tapahtuma päättyy