Sammio

Asiakasdata & tietosuoja | 31. - 1.11.2017 | Clarion Hotel Helsinki

Ohjelma

1. päivä - 31.10.2017

Päivän puheenjohtajana  asianajaja, osakas Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.15

Tietosuoja-asetus pähkinänkuoressa

Senior Associate Lauri Leppänen, Asianajotoimisto Castren & Snellman Oy

  • Muistilista keskeisistä vaatimuksista
  • Henkilötietojen käsittelyn elinkaari
  • Suomen pelivara – miten asetus implementoidaan Suomessa?
  • Tietosuoja-asetus mahdollistaa tai velvoittaa jäsenvaltion käyttämään kansallista, täsmentävää sääntelyä monessa kohtaa – millaisiin ratkaisuihin Suomessa on päädytty?
10.30

Keskustelua ja tauko

10.45

Online- ja offline-datan kerääminen ja yhdisteleminen

Asianajaja, osakas Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy

  • Mitä tietoja saa jatkossa kerätä yritysten ylläpitämiin asiakas- ja suoramarkkinointirekistereihin
  • Miten sovellusten käytöstä kertyviä tietoja voi hyödyntää markkinoinnissa?
11.30

Lounas

12.30

Profiloinnin korjaussarja

Asianajaja, osakas Johanna Lilja, Roschier Asianajotoimisto Oy

  • Profiloinnin reunaehdot tietosuoja-asetuksessa ja muussa lainsäädännössä
  • Profiilit erilaisissa asiakas- ja markkinointirekistereissä
  • Anonyymit ja pseudonyymit profiilit, ja niiden käyttö
13.45

Keskustelua ja tauko

14.05

Seitsemän myyttiä tietojen luovutuksesta

Associate Jussi Latola, Asianajotoimisto Krogerus Oy

  • Voiko henkilötietoja luovuttaa yhteistyökumppaneille kaupalliseen käyttöön?
15.30

Keskustelua ja puheenjohtajan yhteenveto

2. päivä - 1.11.2017

Päivän puheenjohtajana senior Legal Counsel Leena Kuusniemi, Rovio Entertainment Ltd.

8.30

Aamukahvi

9.00

Seminaarin avaus ja johdatus päivän teemoihin

9.10

Tietosuoja ei ole uskon asia, se pitää voida todistaa – prosessit ja tilivelvollisuus

Senior Legal Counsel Leena Kuusniemi, Rovio Entertainment Ltd.

  • Tilanneanalyysi: tavoitetilasta käytäntöön
  • Nykytilanteen kartoitus (mitä, missä, kuka tietää)
  • Mitä sisäisiä dokumentteja yrityksissä on laadittava?
  • Päämäärän määrittäminen eli miltä dokumentointi näyttää keväällä 2018
  • Miten nykytilanteesta päästään päämäärään vuoden 2017 aikana
9.50

Käytännön kokemuksia sopimusten tietosuojaehdoista ja tietosjen luovuttamisesta

Senior Legal Counsel Leena Kuusniemi, Rovio Entertainment Ltd

  • Järkevä riskin hallinta – Mihin on syytä osata kiinnittää huomiota?
10.30

Keskustelua ja tauko

10.45

Datalla asiakasuskollisuuteen

Mira Mäkiranta, Senior Web Analyst , Quru

11.30

Lounas

12.30

Case Visma Software Oy: Ostajapersoonista aidosti tunnistettavaan myyntipotentiaaliin

Johtaja, Markkinointi ja tuotehallinta, Milla Ikonen, Visma Software Oy

13.15

Asiakasdata menestystekijänä – Rikas data myynnin ja markkinoinnin sanoituksessa

Laura Avonius, Director, Digital Innovations, Aller Media Oy

  • Dataohjautuva markkinointi liiketoiminnan vauhdittajana
  • Kaupallistettu asiakasdata uuden liiketoiminnan pohjana
  • Erilaista ja eri toimijoiden dataa yhdistämällä kohti asiakasymmärrysohjautuvaa liiketoimintaa
14.00

Iltapäiväkahvi

14.20

Miten onnistua tietosuojaviestinnässä

  • Miten henkilötietojen käsittelystä kaupallisiin tarkoituksiin tulee informoida?
  • Miten tietosuojasta tulee viestiä, jotta vastaanottaja ymmärtää viestin oikein?
  • Erilaisia tietosuojainformoinnin käytännön esimerkkejä käytetyn kanavan, informoinnin muotoilun, ajoituksen ja eri kohderyhmien osalta

Tietosuojavastaava Päivi Konttila-Lokio, Accountor & Marketing Analytics Expert Matti Airas, ID BBN

15.30

Keskustelua ja puheenjohtajan loppuyhteenveto

16.00

Seminaarin päätös