Sammio

Virtuaalinen ja lisätty todellisuus liiketoiminnassa | 8.11.2017 | Clarion Hotel Helsinki

Ohjelma

8.30

ilmoittautuminen ja aamukahvi

9.00

puheenjohtajan avaus

Olli Sotka, product management, ABB

9.10

KEYNOTE: Virtuaalinen ja lisätty todellisuus nyt ja 2020-luvulla

  • Laitetekniikka VR- ja AR-laseissa sekä datahanskoissa
  • Sovellusalueet ammattikäytössä ja kuluttajapalveluissa
  • Virtuaalimaailmojen ja lisätyn todellisuuden tuottaminen
  • Odotettavissa oleva markkinakehitys

Risto Linturi, tulevaisuustutkija, sarjayrittäjä

Risto Linturi tarkastelee esityksessään teknologian nykytilaa ja mahdollisuuksia 2020-luvulla teknologian, liiketoiminnan ja ihmisten työn ja arjen näkökulmista. Hän on yksi aihealueen globaaleista pioneereista ja seuraa kehitystä laajasti sekä teknologian että markkinoiden tasolla.

9.55

Pelikehityksen kokemusmarkkinoinnin opit

  • Kuinka käytämme VR/AR markkinointia nyt ja mikä on mahdollista 5 vuoden päästä?
  • Erilaiset VR/AR yleisöt ja kohdennetut sisällöt
  • Tarinat luovat positiivisia muistikuvia – tee mainoksistasi hauskoja ja koukuttavia

Olli Sinerma, puheenjohtaja, Suomen virtuaalitodellisuuskehittäjien yhdistys (FIVR)

10.30

kahvitauko

10.50

Ihminen ei usko ennen kuin kokee – koska virtuaalitodellisuus tuo lisäarvoa liiketoimintaan?

  • Case Helsinki2020: virtuaalisen Helsingin luominen
  • Kokemuksellisuuden hyödyt eri toimialoilla kiinteistöesittelyistä historianopetukseen

Miikka Rosendahl, CEO, ZOAN & Laura Ala, CMO, ZOAN

11.25

Lounas

12.25

Virtuaalitodellisuus onnistuneesti teollisuuden päivittäiseen käyttöön CASE Fortum

  • Mitä konkreettista hyötyä teollisuudelle voi olla Virtuaali Todellisuudesta (VR) ja interaktiivisista 360 videoista
  • Miten yritykset pääsevät vauhtiin
  • Ketterät kehitystavat, verkostoituminen ja loppukäyttäjän mukaan ottaminen avaimina onnistumiselle

Miko Olkkonen, Head of Sales, Nucler Services, Fortum

13.00

Virtuaalisuus ja lisätty todellisuus apuna kuluttajan brändikokemuksen syventämisessä

  • Virtuaalitodellisuus osana moniaistillista kokemusta (Case/Demo Paulig City Coffees, Samsung Gear)
  • Virtuaalinen 3D malli apuna fyysisen tilan suunnittelussa ja suunnitelman esittelyssä (Case/Demo Paulig Kulma flagship-kahvilapaahtimo, Vive)
  • Lisätty todellisuus tuotetiedon välittämisessä ja pelillistäminen elävöittämässä PT-kaupan hyllyä (Case/Demo Paulig Coffee Moments Natiivi AR-app iOS/Android)

Teemu Tommila, Senior Manager, Strategic Marketing, Paulig & Olli Paloheimo, Creative Director, HeyDay

13.35

Yhdistetyn todellisuuden (MR) liiketoiminta mahdollisuudet

  • Myynnin helpottaminen ja ostokokemuksen parantaminen
  • Uusien lisäarvopalvelujen luominen osaksi palveluketjua
  • Kokemuksellisuus ja tehokkuus avaintekijöinä

Antti Kuosmanen, Windows&Devices Lead, Microsoft

14.10

kahvitauko

14.30

Virtuaalinen mallinnus tuottaa parempaa asiakaskokemusta rakennus- ja kiinteistöalalla  CASE Sweco 

  • 3D kiinteistömallinnus ja virtuaalinen katselmusmahdollisuus. 
  • tilasuunnittelu, arkkitehtuuri, opastaminen virtuaalisesti
  • virtuaaliset asuntoesittelyt ja tarinan kerronta
  • sisustussuunnittelu lisätyn todellisuuden avulla

Antti Hämäläinen, Chief BIM Officer, Sweco

15.05

KEYNOTE: Virtuaalitodellisuus ja augmentoitu todellisuus ovat täällä? Show me the money!

Jufo Peltomaa, sarjayrittäjä, tekoälyn ja robotiikan asiantuntija

15.50

puheenjohtajan yhteenveto

16.00

päivä päättyy